אריאל: "חרם כלכלי על ישראל? צביעות שמאל קיצוני"

שר השיכון מגיב בשיחה בלעדית לטענות של פורום אנשי עסקים בראיון לשליח "גלובס" לדאבוס: "הטיעון כאילו אם תפנה ישראל את הישובים ביהודה ושומרון ותפסיק 'לממן' מתנחלים ייחסך כסף להשקעה בדיור - טיעון מגוחך"

"הניסיון להפחיד את תושבי מדינת ישראל בחרם כלכלי הינו צביעות ממדרגה ראשונה של אותם גורמים פוליטיים קיצוניים מהשמאל שבמשך שנים מייצרים דה לגיטימציה של ישראל בעולם, מעודדים חרמות על ההתיישבות היהודית וכן על מוסדות אקדמאיים בקמפוסים ברחבי העולם. כעת הם לוקחים מקרים נקודתיים וקטנים, שקרו בעקבות הפעילות האנטי ישראלית שלהם, ומנסים להשפיע על דעת הקהל בעזרת קמפיין הפחדה מתוזמן ומתוקשר היטב".

כך אומר היום (ו') שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, בשיחה בלעדית ל"גלובס", בעקבות האמירות והטענות שהעלה פורום רחב של אנשי עסקים אתמול בדאבוס בראיון לשליח "גלובס" בדאבוס.

בין היתר נטען בראיון של אנשי העסקים כי "בהסכם שלום אפשר לפתור את בעיית הדיור ויוקר המחיה", וכי "כמות הכסף שמתבזבזת כדי להחזיק צבא ולהגן על מתנחלים היא מעל כל מה שהמדינה יכולה להרשות לעצמה".

על כך אמר השר אריאל: "הטיעון כאילו אם תפנה ישראל את הישובים ביהודה ושומרון ותפסיק 'לממן' מתנחלים וכן את עלויות השמירה של צה"ל, ייחסך כסף להשקעה בדיור - הינו טיעון מגוחך. מעבר לכך שבאופן קבוע רואים אותם אנשים את המתיישבים שמשרתים בצה"ל, וממלאים את כל חובותיהם למדינה כסוג ב', ההיסטוריה מוכיחה שהעלות שמדינת ישראל תצטרך להוציא על שמירת הגבולות ומיגון הבתים בעוטף קלקיליה-ג'נין, לא תשאיר למדינה שקל אחד פנוי להשקעה בדיור או בסבסוד קרקעות כפי שמתוכנן בימים אלו".

אריאל התייחס גם לטענות כי אי התקדמות בשיחות עם הפלסטינים תגרור נזק כלכלי לישראל ואמר: "הנזק הכלכלי שייגרם למדינת ישראל מהסכם גרוע שיסכן את בטחון מדינת ישראל, יהיה גדול עשרת מונים מכל חרם עליו מאיימים כעת אותם בעלי עסקים. ניתן לבחון את ההיסטוריה בשנים האחרונות כאשר בכל הפעמים בהם ישראל חתמה על הסכם עם הרשות הפלסטינית גדלו באופן משמעותי אירועי הטרור, ובשל כך נפגעה באותן השנים הכלכלה הישראלית, ואילו כאשר ישראל עמדה על עקרונותיה ושמרה על בטחונה ללא תלות באחרים התחזקה הכלכלה הישראלית".

השר אריאל מסכם את דבריו ואומר: "הנה נקודה אחרונה למחשבה, בעשרים השנה האחרונות מאז הסכם אוסלו, הוציאה מדינת ישראל מיליארדי שקלים שהועברו לרשות הפלסטינית, כמו גם מיליארדי שקלים שהועברו כתוספת לתקציב שירות הביטחון הכללי ללוחמה בטרור המתגבר, ואלו הם רק חלק מהדוגמאות מתוך המיליארדים שעלה למדינה הסכם אוסלו, שלא הביא לפה עדיין שום שלום, למרות כל ההבטחות של אותם גורמים מהשמאל. ניתן רק לשער מה היינו יכולים לעשות היום עם הכסף הזה למען הדיור במדינת ישראל".