"גולן טלקום והוט מובייל קיבלו מיליארד שקל מתנה מהמדינה"

מנכ"ל YouPhone אריאל שרייבר: "איחוד רשתות הסלולר הוא הרס התחרות, וזה יהיה דרמטי לצרכן הישראלי שיאבד את כוחו. דואופול זה דבר מסוכן"

אריאל שרייבר, מנכ"ל YouPhone אמר הבוקר בוועידת גו מובייל של מידע כנסים, כי הוא בעד ההתקדמות לדור 4 ונגד יצירת דואופול באיחוד הרשתות. אך הוסיף ואמר, כי "משרד התקשורת נתן לגולן טלקום ולהוט מובייל מיליארד שקל במתנה ואלו מצדן במקום להקים רשת ולהגביר את התחרות לטובת הצרכן, סוחרות בתדרים לטובת איחוד הרשתות".

לדברי שרייבר, "דור 4 בסלולר חשוב להתקדמות הטכנולוגית בישראל, אך הרס התחרות יהיה דרמטי לצרכן הישראלי. חייבים להמשיך ולשמור על התחרות - דואופול זה דבר מסוכן".

שרייבר התבטא בתקיפות: "דור 4 חשוב להתקדמות הטכנולוגית בישראל ו-YouPhone תמשיך להוביל גם בדור 4. יחד עם זאת, הרס התחרות במתווה המוצע של איחוד הרשתות יהיה דרמטי לצרכן הישראלי. חייבים להמשיך ולשמור על התחרות, אין הצדקה לדואופול - החיסכון הוא רק לחברות ומנגד הצרכן יאבד את כוחו".

אילן צחי, מנכ"ל הוט מובייל, הגיב ואמר כי "הוט נתנה למדינה מתנה גדולה המתאפיינת בשוק שהפך תחרותי לטובת הצרכן הישראלי ולא קיבלה שום מתנה. החברה ממשיכה גם כעת להיות גוף מרכזי בשוק הסלולר בישראל ותמשיך בשיווק התחרותי גם בשנה הקרובה וזאת, למרות שקיבלה את הערבויות שהפקידה. המחירים כבר לא יחזרו להיות יקרים כמו שהיו לפני שהוט מובייל נכנסו לתחרות".

לפני שרייבר דיבר מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר שאמר ש"האתגר של המשרד הוא להבטיח קיומה של תחרות על בסיס של מספר רשתות נמוך מ-5, וזאת בשל הצורך להבטיח שרידות של הרשתות וכדי שמבחינת נראות יצומצמו מספר האתרים במדינת ישראל".