העדר בורח והוא נכנס: אייקן רכש מניות אפל בהיקף 500 מ' ד'

המיליארדר היהודי צייץ בטוויטר כי רכש עוד מניות של אפל והגדיל את ההחזקה שלו בחברה לכ-4.1 מיליארד דולר ■ אייקן מפעיל לחץ כבד על בעלי המניות שיגדילו את התוכניות לרכישה עצמית וחלוקת הדיבידנדים

כשהעדר בורח הוא נכנס. המשקיע האקטיביסט קארל אייקן לא נרתע מהירידות החדות שרושמת היום (ג') מניית אפל וצייץ בטוויטר כי רכש עוד בלוק מניות של ענקית הטכנולוגיה בשווי של 500 מיליון דולר. זאת כשבוע בלבד לאחר שהודיע כי רכש מניות אפל בהיקף דומה.

אייקן, מייסד חברת Icahn Enterprises, נחשב לאחד המשקיעים המוצלחים והצבעוניים ביותר בוול סטריט. בשנת -2013 הוא הגדיל את הונו לרמה של כ-20 מיליארד דולר ודורג במקום השישי ברשימת העשירים היוקרתית של "פורבס".

כאמור, אייקן הודיע בשבוע שעבר כי רכש מניות אפל בשווי של 500 מיליון דולר ולפי הערכות ההחזקה שלו באפל עלתה ליותר מ-4 מיליארד דולר. במקביל להגדלת הפוזיציה שלו באפל, המיליארדר היהודי לוחץ על בעלי המניות בחברה להגדיל את התוכניות לרכישה עצמית וחלוקת הדיבידנדים שהיא מבצעת במטרה לשתף את המשקיעים בהר המזומנים שהחברה יושבת עליו.

מניית אפל צוללת כעת במסחר בוול סטריט ביותר מ-7% לאחר שפרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הראשון שלה. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על הכנסות שיא ברבעון, שעמדו על 57.6 מיליארד דולר. הרווח עמד על 14.5 דולר למניה. עם זאת, נראה כי התוצאות החיוביות לא סייעו להשיב את אמון המשקיעים, שנבהלו מתחזית הכנסות נמוכה מהצפי שסיפקה אמש החברה.