ארה"ב: הוצאות הצרכנים וסנטימנט הצרכנים - מעל הצפי

הוצאות הצרכנים עלו ב-0.4%, מעל הצפי של 0.2% ■ ההכנסה הפרטית ירדה, לאחר מסים ושכלול אינפלציה, ב-0.2%, ושיעור החסכון ירד ל-3.9%, הרמה השנייה הכי נמוכה מאז 2009

הוצאות הצרכנים בארה"ב עלו בחדות בחודש דצמבר, החודש השני ברציפות. הנתון עלה בשיעור של 0.4%, מעל הצפי לעלייה של 0.2%, ולאחר עלייה מעודכנת של 0.6% בנובמבר. כך פורסם היום (ו') בארה"ב.

עם זאת, הגידול העיקרי נרשם בשירותים כמו מסעדות, ואילו בהזמנות של מוצרים ברי קיימא נרשמה ירידה.

ההכנסה הפרטית ירדה, לאחר מסים ושכלול אינפלציה, ב-0.2%, ושיעור החסכון ירד ל-3.9%, הרמה השנייה הכי נמוכה מאז 2009.

עוד פורסם מדד עלות ההעסקה, שמודד את מחיר התעסוקה בארה"ב, כולל שכר והטבות. המדד עלה ב-0.5% ברבעון הרביעי, כאשר הצפי היה לעלייה של 0.4%. בכל שנת 2013 נרשמה עלייה של 2%.

כמו כן פורסם מדד ה-PMI של שיקאגו, שנפל בינואר לקריאה של 59.6 נקודות, מ-60.8 נקודות דצמבר. עם זאת, עדיין מדובר בנתון חזק יחסית, למרות שהוא נמוך במקצת מהצפי ל-59.8 נקודות.

לבסוף פורסם היום מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר ירד ל-81.2 נקודות, לעומת 82.5 נקודות בדצמבר, אך לעומת הצפי לקריאה של 80.5 נקודות בלבד.