ועדת הכלכלה אישרה 5 מ' ש' לחדשות המקומיות - לא הוסר האיום

הכסף יבוא מכיסן של הוט ו-yes ■ עובדי החדשות המקומיות: המשמעות היא סגירת החדשות המקומיות, שכן בתקציב זה לא ניתן לממן הפקת 6 מהדורות יומיות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') הקצאה של 5 מיליון שקל בלבד להפקת החדשות המקומיות. זאת, בניגוד ל-18 מיליון שקל שהוקצו על-ידי הוט ו-yes לטובת הפקתן עד כה. הכסף יבוא מכיסן של הוט ו-yes.

עובדי החדשות המקומיות אומרים כי משמעות הדבר היא סגירה של החדשות המקומיות, שכן בתקציב זה לא ניתן לממן הפקה של 6 מהדורות יומיות.

המימון יחולק בין הוט ו-yes באופן יחסי לפי מספר המנויים של כל חברה, ומועצת הכבלים והלוויין תקבע את ההוראות באשר לתוכן, רמה, היקף ומתכונת השידורים.

ההצעה תיכנס לתוקפה באפריל, ויהיה לה תוקף של שנתיים כהוראת שעה. יו"ר ועדת הכלכלה, פרופ' אבישי ברוורמן, הבהיר כי הכוונה היא שבשנתיים הקרובות תיבחן האפשרות להפיק את החדשות במסגרת השידור הציבורי.

במהלך הדיון נדחו שוב ושוב ניסיונות של חברי כנסת להעלות את סכום ההפקה שיוקצה. בין היתר הציעה ח"כ מירב מיכאלי סכום של 18 מיליון שקל, וח"כ איציק שמולי הציע 10 מיליון שקל. שתי ההצעות לא התקבלו. נציגי החברות אמרו כי הסכום עליו התפשרו הוא 5 מיליון שקל, וסכום זה התקבל על-ידי יו"ר הוועדה.

במהלך הדיון הודיעה ח"כ גילה גמליאל כי היא מושכת את הצעתה לחייב את האוצר לשאת במימון 5 מיליון שקל נוספים, לנוכח העובדה כי מימון ציבורי יחייב מכרז וידחה את החזרה לאוויר של החדשות המקומיות.

ממונה הכלכלה במועצה לשידורי כבלים ולוויין, אבי עזוז, אמר כי השקעה של 5 מיליון שקל תהייה שונה ממה שקורה היום. חנן פרץ מחברת מולטיקם, המפיק את המהדורה בקריית שמונה, טען כי ניתן להפיק את החדשות גם בסכום של 5 מיליון שקל בשנה, וקרא לעשות זאת "כדי שהעובדים בפריפריה יוכלו להמשיך להתפרנס".

חיים הר זהב, יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, צעק בדיון לברוורמן: "אתה סגרת כלי תקשורת בישראל, הבאת לפיטורי עשרות עובדים והשתקת את הפריפריה".