לקראת הנפקת הענק: שווי עליבאבא זינק ל-153 מיליארד דולר

ענקית המסחר המקוון הסינית דיווחה על עלייה של 51% בהכנסות ו-12% ברווח הנקי ■ לפי הערכות, שווי החברה זינק ב-28% ■ אנליסטים צופים כי הנפקת עליבאבא בוול סטריט, בהמשך השנה, תהיה הגדולה ביותר מאז הנפקת פייסבוק

השווי המוערך של קבוצת עליבאבא הסינית עלה ל-153 מיליארד דולר לאחר שחברת המסחר המקוון, שצפויה להפוך לציבורית מאוחר יותר השנה, דיווחה על עלייה בהכנסות.

מדובר בעלייה של 28% בשווי החברה, לעומת הערכה קודמת שעמדה על 120 מיליארד דולר. החברה דיווחה על עלייה של 12% ברווח הנקי, לרמה של 792 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013. כך עולה ממצגת שהוצגה לבעלי המניות של יאהו, המחזיקה במניות עליבאבא. הכנסות החברה זינקו ב-51%.

אנליסטים צופים כי הנפקת עליבאבא בוול סטריט תהיה הגדולה ביותר מאז הנפקת פייסבוק, ששוויה טיפס לאחרונה לרמה של 159.4 מיליארד דולר. בחודש יוני, בנק ההשקעות גולדמן זאקס העריך כי שוויה של עליבאבא נאמד בכ-150 מיליארד דולר, בעוד בחברת Macquarie העריכו את שווי החברה ב-200 מיליארד דולר.

"עליבאבא הגיעה להיקף הכנסות שהופכת אותה לאטרקטיבית מאוד עבור משקיעים האוהבים את חברות הטכנולוגיה הגדולות. גוגל, פייסבוק ובאידו, היו קטנות יותר כאשר הונפקו לראשונה", מציין יוסף סקוואלי, אנליסט בחברת Cantor Fitzgerald, שמעריך את שוויה של עליבאבא ב-152.8 מיליארד דולר.