מנכ"ל אפל: "אנחנו מחפשים לרכוש חברות גדולות"

טים קוק בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל": ביצענו רכישה עצמית של 40 מיליארד דולר בשנה האחרונה ■ "אין לנו בעיה להוציא סכומים של 10 ספרות על החברה הנכונה, אם זה מתאים לאינטרס של אפל בטווח הארוך"

חברת אפל רכשה מניות של עצמה בהיקף של 14 מיליארד דולר במשך שבועיים, מאז דיווחה על דוחותיה הכספיים, כך חושף היום (ו') המנכ"ל טים קוק, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". קוק מציין כי הדבר מראה שהחברה מאמינה בעצמה.

קוק מציין בראיון כי אפל הופתעה מהירידה במחיר המניה ביום לאחר הדוחות הכספיים, שהצביעו על מכירות נמוכות מהצפוי של מכשירי אייפון.

יחד עם ה-14 מיליארד דולר בשבועיים האחרונים, אפל ביצעה רכישה עצמית של מעל ל-40 מיליארד דולר בשנה האחרונה. "זה אומר שאנחנו מהמרים על אפל. זה אומר שאנחנו מאוד בטוחים במה שאנחנו עושים ומתכננים לעשות", אמר קוק.

עוד ציין קוק כי החברה רוצה להתאים את עצמה לאינטרסים לטווח הארוך של מחזיקי המניות. "ייתכן שנראה מחר חברת ענק שברצוננו לרכוש, או שמשהו בלתי צפוי יקרה בשוק המניות", הוא אמר, והוסיף כי אפל רכשה ב-15 החודשים האחרונים 21 חברות. "אנחנו מחפשים חברות גדולות. אין לנו בעיה להוציא סכומים של 10 ספרות על החברה הנכונה, אם זה מתאים לאינטרס של אפל בטווח הארוך", הוסיף.