בריטניה: שר ההגירה העסיק מנקה זרה - ונאלץ להתפטר

מארק הארפר החליט כי לא יוכל להמשיך להוביל את רפורמות ההגירה שמבצעת הממשלה

שר ההגירה של בריטניה, מארק הארפר, התפטר מהממשלה לאחר שהתברר כי העסיק מנקה ששהתה במדינה באופן בלתי חוקי. בשבוע שעבר גילה הארפר שלמנקה אין היתר להישאר בבריטניה ללא הגבלת זמן, והחליט כי לא יוכל עוד להמשיך להוביל את רפורמות ההגירה שמבצעת הממשלה.

הארפר, חבר פרלמנט שנחשב לאחד הכוכבים העולים במפלגה השמרנית, הודה כי היה עליו לבצע בדיקת רקע "יסודית יותר" של המנקה. הוא הודיע על החלטתו לפרוש מהממשלה במכתב לראש הממשלה, דיוויד קמרון, שבו גם התנצל על כל "מבוכה" שגרם.

הארפר שיחק תפקיד מפתח בניווט הצעת חוק ההגירה של הממשלה בפרלמנט. במכתבו לראש הממשלה, טען הארפר כי בדק את מעמד המהגר של המנקה כששכר אותה לראשונה ב-2007, וכי מאז שקל לשוב ולבדוק את מעמדה. עם זאת, הוא ביקש בשבוע שעבר מפקידי משרד הפנים לאשר את מעמדה החוקי של המנקה.

כתוצאה מכך התגלה ביום ה' שעבר שלמנקה אין היתר לשהות בבריטניה ללא הגבלת זמן, למרות שסיפקה - לדברי הארפר - מסמכים שבהם נאמר שיש לה היתר כזה.

"למרות שתמיד צייתי לחוק, אני בדעה כי כשר ההגירה הפועל בפרלמנט לאישור חוק להחמרת חוקי ההגירה שלנו, עליי לדרוש מעצמי סטנדרט התנהגות גבוה יותר משאני מצפה מאחרים", כתב הארפר לקמרון. "בנוסף, שקלתי את השפעת המקרה על עמיתיי בפרלמנט, על הממשלה ועליך. תמיד האמנתי שהפוליטיקה היא משחק קבוצתי ולא אישי. לפיכך החלטתי בנסיבות האלה שהדרך הנכונה עבורי היא לשוב לספסלים האחוריים. אני מצטער על כל אי נעימות שגרמתי".

קמרון שלח לו תשובה שבה שיבח אותו והביע "הערכה עצומה" לנאמנותו. מקורות במשרד ראש הממשלה הדגישו שקמרון מאמין שהארפר התנהג "באופן מכובד במידה שלא תיאמן".

"זה אופייני לך לגלות אכפתיות כזאת לאינטרסים הרחבים של הממשלה והמפלגה בלקיחת החלטתך, ואני מאוד אסיר תודה על כך", השיב קמרון להארפר. "תחסר לנו מאוד, ואני מקווה מאוד שתוכל לשוב לספסלים הקדמיים תוך זמן קצר".