השיחה: יונה ברטל וקלוד בריטמן מנשנשות גורמה

מי הגיעו לפסטיבל "המטבח הצרפתי"? ■ במה שיתף אבנר סטפק? ■ וגם: מי בא לשמוע את יונה אליאן מפטפטת ביידיש?

פסטיבל "המטבח הצרפתי בישראל", נפתח אמש (א'). הפסטיבל הקולינרי שמתקיים זו השנה השנייה, נערך תחת הכותרת "SO FRENCHY SO TASTY", ביוזמת שגרירות צרפת בישראל, המכון הצרפתי בישראל UBIFRANCE והמחלקה הכלכלית של שגרירות צרפת. השנה ינדוד הפסטיבל בין תל-אביב, ירושלים, באר-שבע, חיפה, מצפה רמון ונצרת.

גיום גומז, טיירי שיירה, פסטיבל
 גיום גומז, טיירי שיירה, פסטיבל

גיום גומז וטיירי שיירה

בכל המקומות יבשלו 19 שפים מובילים מצרפת, ביחד עם עמיתיהם מישראל, מנות בהשראת המטבח הצרפתי. שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב ורעייתו אן, פתחו אמש את ביתם ביפו לאירוע הפתיחה של השבוע הקולינרי שנערך בחסות המותג Remy Martin. האורחים הרבים נדחקו במרפסת בית השגריר. טרום הפתיחה עוד הספיקו להגיע לבית השגריר שר התיירות עוזי לנדאו וראש העיר תל-אביב-יפו רון חולדאי, על מנת לברך את המשתתפים.

לארס פאבורג אנדרסן, פסטיבל
 לארס פאבורג אנדרסן, פסטיבל

לארס פאבורג אנדרסן

בין אורחי האירוע בלטו השף גיום גומז נשיא עמותת הטבחים של הרפובליקה הצרפתית המשמש כשף של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בארמון האליזה, והשף טיירי שיירה, השף של משרד החוץ הצרפתי. הגיעו: שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג אנדרסן; הנספח המסחרי של שגרירות צרפת, פרדריק זאבו; קלוד בריטמן; יונה ברטל; דושי לייטרסדורף מלווה בשף מסעדת דלאל שבבעלותה גולן גורפינקל; אי ציק המל; מורד האדוש, נני סיימון ועוד.

מפתח נולד

ענקית התשלומים הבינלאומית PayPal בחרה בישראל כמארחת הפרמיירה העולמית של מרתון תחרויות המפתחים הבינלאומי שלה, ה-Battle Hack. בימים חמישי ושישי בנמל תל-אביב, לאורך 24 שעות ללא שינה, התמודדו כ-120 מפתחים צעירים על כרטיס הכניסה לגמר העולמי שתקיים החברה בארה"ב ועל ההזדמנות להתמודד על מקום ראשון ולזכות ב-100 אלף הזוכים בתחרות פיתחו אפליקציה שקונסת את מי שמשתמש יותר מחמש שניות בטלפון הנייד במפגשים חברתיים.

אפי דהאן, גיא שחורי, מורן בר, טל ברנוח, דוד דריי, ג'ון לאן, Battle Hack / צילום: אבשלום ששוני
 אפי דהאן, גיא שחורי, מורן בר, טל ברנוח, דוד דריי, ג'ון לאן, Battle Hack / צילום: אבשלום ששוני

דהאן, שחורי, בר, ברנוח, דריי ולאן

במהלך השנה יערכו תחרויות מוקדמות נוספות גם בסן פרנסיסקו, לונדון, ברלין, מוסקבה וערים רבות נוספות. שפטו: אפי דהאן, מנהל PayPal אזור ישראל ואפריקה; גיא שחורי, מנהל מיזמים אסטרטגיים ב-ebay העולמית; מורן בר, מנכ"לית גיקטיים; היזם טל ברנוח; סמנכ"ל טכנולוגיות של גט טקסי, דוד דריי; גורו הסטארט אפים של PayPal ג'ון לאן.

סטפק משתף

אבנר סטפק, דירקטור במיטב דש, שיתף לאחרונה את חבריו בפייסבוק בפעילות המבורכת של החברה וזכה לעשרות שיתופים ומאות לייקים. סטפק כתב: "לפני קצת יותר משלוש שנים, התחלנו פרויקט חשוב והוא העסקת חירשים וכבדי שמיעה. זה התחיל מארבע בנות נפלאות: ליאורה, לירון, עדי ורינת (שהצטרפו לעובדת ותיקה אחרת), והמשיך מאז עם קבוצה הולכת וגדלה של אנשים מעולים, מכל הגילאים, שעובדים אצלנו, עם אותו מכנה משותף: ואני לא מתכוון לשפת הסימנים, השתל או מכשירי השמיעה. אלא למכנה המשותף האנושי - אנשים טובים, עובדים מעולים... מעסיקים רבים לא מבינים את ההזדמנות האדירה שבהעסקת אנשים עם מגבלות.... מי מכם שמעסיק אנשים בעצמו או עובד בארגון שמוכן לקדם העסקת אנשים עם מגבלות, מוזמן לפנות אליי ואשמח לעזור לכם To Make It Happen".

סמל ופינס ביידישפיל

בבית ציוני אמריקה בתל-אביב נערך בחמישי ערב גאלה חגיגי לרגל העלאתה של ההצגה החדשה "מירל'ה אפרת" בכיכובה של השחקנית יונה אליאן-קשת, אשר בפעם הראשונה בחייה משחקת ביידיש. ששי קשת, בעלה של השחקנית הראשית והמנהל של תיאטרון היידישפיל, סיפר כי הוא נהנה לשמוע את המחמאות על הופעתה של רעייתו והוסיף: "אם על הסופרלטיבים שאני מקבל על ההצגה היום, הייתי מקבל כסף - אפשר היה לממן באמצעותו את כל התיאטראות בארץ".

ששי קשת, ציפי פינס, יונה אליאן קשת, נועם סמל,
 ששי קשת, ציפי פינס, יונה אליאן קשת, נועם סמל,

ששי קשת, ציפי פינס, יונה אליאן-קשת ונועם סמל

ברכו ונכחו: יו"רית מרצ, זהבה גלאון; ח"כ רונן הופמן מ"יש עתיד"; יוסי שריד; שלמה ועתליה שמלצר; מנכ"לית בית לסין ציפי פינס; מנכ"ל הקאמרי נועם סמל; שמואל וענת עצמון; מולי שפירא; נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' דניאל הרשקוביץ'; עדנה בקנשטיין; רו"ח יאיר רבינוביץ'; דב תדמור; שלמה גרופמן; רובי צימרמן ועוד רבים.

המלאכיות של כהן

ברשת הנשית לעיצוב חיטוב והרזיה סטודיו סי יש 700 עובדות ויו"ר אחד - פיני כהן, מבעלי השליטה בחברת אמריקה ישראל, המחזיקה ברשת. לאחרונה, לרגל פתיחת הסניף ה-35 במספר, הראשון בגבעתיים, ניצל כהן את ההזדמנות ובא לברך את בנות הסניף כשהוא מלווה במנכ"לית הרשת, סמדר אשכנזי-רייויט והנהלת הרשת.

הנהלת וצוות העובדים של סטודיו סי, סניף חדש בגבעתיים / צילום: שרון מלכי
 הנהלת וצוות העובדים של סטודיו סי, סניף חדש בגבעתיים / צילום: שרון מלכי

הנהלת סטודיו סי ועובדות הסניף החדש

כהן, מוקף בנות, בירך את מי שכינה "המלאכיות שלי": הנשים שמנהלות ומפעילות את הסניף החדש. מנהלת הסניף, מאיה ירחי, גזרה את הסרט וליוותה את כהן ואת אשכנזי-רייויט לסיור במתקני הסניף ולאימון קל עם כדור הפיטבול המפורסם של הרשת, במהלכו, לקחו כולם פאוזה לתמונה משותפת של המנהלות עם כבוד היו"ר.

יוקרה בבני ברק

טוביאס פנדר, מנהל הסחר העולמי של מותג רהיטי היוקרה רולף בנץ, הגיע בחמישי האחרון לראשונה לישראל להשקת אולם התצוגה של המותג בבני ברק. ההשקה בישראל נתנה את אות הפתיחה לחגיגות יום הולדת 50 למותג הבינלאומי. בין הבאים להשקה: עמי פדרמן; יוסי ויליגר; שלמה אשד; בת שבע בובליל; רחל עטיה ופרופ' חמי בן נון משערי משפט, אדריכלים, מעצבי פנים ובכירי שוק העיצוב המקומי. הבאים זכו להאזין להרצאתו של המעצב השוויצרי קונו פומהרץ. את האירוע אירחו דודי ואורלי שימרון מבעלי קבוצת אלטון, יבואנית המותג, ומשה קוסטליץ מנהל הפיתוח העסקי של הקבוצה.