עסקה לסתימת הפה של ארביב

היועמ"ש וינשטיין שוב הצליח לרקוח תבשיל שלא נודע כמותו

אין לי ידיעה אילו ראיות יש למשטרה נגד ניצב מנשה ארביב, אם בכלל. אבל כאשר לוקחים בחשבון את מכלול הדברים, נראה כי ארביב לא התנהג בצורה הכי הולמת. התמונה שלו עם הרב פינטו, ההתבטלות והחנופה של ארביב, הם כשלעצמם דוחים ומחשידים. וגם תמונה כזאת היא סוג של ראיה. לכן, בכל מקרה, ארביב לא צריך להיות במשטרה, וטוב שהתפטר.

אבל לארביב יש טענה שראוי להתעכב עליה: "פניתי מספר פעמים ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפכ"ל. דרשתי כי יזמנו אותי לחקירה ולבדיקה כדי שאוכל להתייחס לכל טענה כלפיי. איש לא פנה אליי, ואיש לא ביקש לשמוע את גרסתי".

באמת קשה להבין את זה. למה לא הוזמן הניצב המוערך להשמיע את גרסתו? הרי רק לפני זמן לא רב הוא נחשב לאחד הטובים ביותר, הפקידו אותו על תחום הפשיעה הקשה ביותר במדינה. כלומר, לא מדובר בקוטל קנים. לעומתו ניצב יאשיהו פינטו, שהיה ידוע, למי שרצה לדעת, כשרלטן שידו בכל מקום שיש בו כסף או כוח. ולאדם הזה, ובעיקר לעורכי דינו, נתנו פתחון-פה ככל שירצו.

עסקה של הסנגור וינשטיין

אפשר להבין שלפעמים כדי להשיג ראיות עושים בריתות משונות ולפעמים מקוממות, אבל היועץ המשפטי יהודה וינשטיין שוב הצליח לרקוח תבשיל שלא נודע כמותו: לסתום את פיו של ארביב.

וינשטיין התחייב לפרקליטי פינטו לבוא אתם בדין ודברים לפני שיחליטו לפתוח בחקירה פלילית נגד ארביב. זאת אומרת שפינטו, שבעצמו חשוד בכמה עבירות בפרשה זו, יהיה האיש שיחליט מתי ארביב יוכל להתבטא באופן רשמי בפרשה.

פה לא מדובר רק בעסקה ללא תקדים, זה גם חלומו של כל סנגור. לו הסנגור המצטיין וינשטיין יצג את פינטו, זו העסקה שהוא היה חותר להגיע אליה. אז הוא הגיע. אמנם לא כסנגור, אלא בניגוד לאינטרס שלו כקטגור, אבל הגיע.

תיק לצורך עסקה?

עכשיו וינשטיין צריך להחליט מה ייעשה בפינטו. אין סיבה נראית לעין לעסקת טיעון לצורך השגת ראיות נגד ארביב, שכן ארביב כבר הלך. אז מה עכשיו?

אומר לכם ממה אני חושש. כדי שתהיה סיבה לעשות עסקה עם פינטו, צריך שיהיה תיק כלשהו נגד ארביב, גם אם התפטר. ליועץ המשפטי לא יהיה קשה לקבל מהמשטרה ומהפרקליטות תיק כזה, וזה לא משנה אם בסוף לא ייצא כלום מהתיק. העיקר שאפשר לתלות עליו עסקה, שתקל על פינטו - ובעיקר על וינשטיין. הוא בהחלט לא זקוק לעוד כישלון מבולבל.

איך וינשטיין יכול להרגיע את הציבור מפני מהלך כזה? על-ידי ניתוק לאלתר של המגעים עם קבוצת פינטו והגשת כתב אישום נגדו.