הרשתות המוזלות בעלייה: הגיעו ב-2013 לנתח שוק של 64.1%

לפי ניתוח של סטורנקסט, הצרכן הוציא אשתקד עשרות מיליוני שקלים על מוצרים חדשים שעלו על המדף

בשנת 2013 חלה ירידה ריאלית בשוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) - כך עולה מניתוח של חברת סטורנקסט. סטורנקסט ביצעה ניתוח שבמסגרתו ניטרלה את שינוי המחירים שחלו במהלך 2013, וממנו עולה כי הירידה הריאלית במכירות המשקאות עומדת על 2.8%-, בטיפוח הפרט על 2.4%-, ובמזון על 1.7%-. היקף מכירות השוק הסתכם אשתקד ב-39.5 מיליארד שקל. המגמה נמשכה בחודש ינואר השנה, שנחתם עם ירידה ריאלית בצריכה.

בסטורנקסט אומרים כי אשתקד חנויות ה-Heavy Discount המשיכו להתחזק, אם כי באופן מתון יותר, והגיעו לנתח שוק של 64.1%. במקביל, נמשכה היחלשות החנויות השכונתיות לנתח של 34.1%, בהשוואה ל-37.5% לפני שנתיים. חנויות הנוחות התחזקו אף הן, בעיקר הודות לפריסה רחבה יותר.

הניתוח של סטורנקסט ממחיש את הנטייה של הצרכן לצמצם את הקניות בסניפים השכונתיים ובחנויות הנוחות וכן, את הקושי של חנויות אלה להגיע לרמת מכירות גבוהה.

במהלך 2013 עמד גודל סל הקניות הממוצע בחנויות הנוחות על 20 שקל בלבד, וכמעט שלא היו סלים שהכילו יותר מ-10 פריטים. גם סלי הקניות בחנויות השכונתיות הכילו ברובם עד 10 פריטים, וממוצע סל הקניות עמד על 46 שקל במינימרקטים ו-31 שקל בלבד במכולות. לשם השוואה, בחנויות ה-Heavy Discount רוב סלי הקנייה היו בסך של 346 שקל ומעלה.

אשתקד הוציא הצרכן עשרות מיליוני שקלים על מוצרים חדשים שהושקו. מותג הגבינה הצהובה של טרה, "נעם", מובילה את מכר המותגים החדשים, עם מכירות של 61.3 מיליון שקל; ואחריה שלגון "זבלונים" של נסטלה, שהגיע למכירות של 15.1 מיליון שקל. גם מותג המזון המוכן "שגב" של חברת נטו, ונס קפה קפוצי'נו של אסם, הגיעו למכירות של כ-11 מיליון שקל כל אחד.

במקום החמישי נמצא מותג מוצרי הניקוי מיסטר-מאסל של חברת דנשר, עם מכירות של 8.5 מיליון שקל. מותג הסוכריות סקיטלס של ריגלי, ופיתה-קראנצ' של שטראוס, הגיעו ל-6.4 מיליון שקל כל אחד; ומותג הקפה My cup of coffee של וילי פוד הגיע למכירות של 4 מיליון שקל.

מותגים חדשים
 מותגים חדשים