זוהר לוי חזר ללונדון: סאמיט גרמניה גייסה 35 מיליון אירו

הסיבוב המוצלח של לוי: לפני ארבע שנים וחצי מחק את סאמיט גרמניה מאותה בורסה, בהשקעה של 70 מיליון אירו בלבד

למרות חוסר הוודאות המאפיין את שוקי ההון בעולם בשבועות האחרונים, הצליחה חברת הנדל"ן המניב סאמיט שבשליטת זוהר לוי להנפיק בבורסת ה-AIM בלונדון את פעילות החברה הבת סאמיט גרמניה.

במסגרת הנפקתה השנייה של סאמיט גרמניה, המתבצעת ארבע שנים וחצי לאחר שנמחקה מהמסחר ב-AIM, גייסה החברה 35 מיליון אירו (166 מיליון שקל), לפי שווי חברה של 185 מיליון אירו (קרוב ל-900 מיליון שקל). בעקבות ההנפקה, החזקות האם - הנסחרת בשווי של כ-800 מיליון שקל - בסאמיט גרמניה (SMGT) יעמדו על כ-79%.

בסאמיט ציינו כי "בכוונת סאמיט גרמניה להשתמש בתמורת ההנפקה לרכישת נכסים נוספים בגרמניה". זוהר לוי, המשמש כיו"ר סאמיט, מסר כי "הנפקתה מחדש של סאמיט גרמניה בלונדון מאפשרת לה נגישות לגיוסי הון בהיקפים מהותיים, שישמשו את החברה לצמיחה באמצעות רכישת נכסים איכותיים".

עוד לדבריו, "בכוונת סאמיט גרמניה לפעול להפחתת רמת המינוף שלה לכ-50%. תזרים המזומנים היציב של החברה, יחד עם רמות חוב נמוכות, יאפשרו לה גם לחלק דיבידנדים בשיעור גבוה לבעלי מניותיה, שייהנו מהתקבולים השוטפים, לצד פוטנציאל ההשבחה הקיים בנכסי החברה".

גרמניה היא שוק הפעילות העיקרי של סאמיט, והיא מחזיקה שם באמצעות סאמיט גרמניה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-640 אלף מ"ר, המניבים דמי שכירות שנתיים של כ-40 מיליון אירו. מלבד גרמניה, לחברה נכסי נדל"ן מניב גם בישראל.

הנפקתה של סאמיט גרמניה מגיעה לאחר שנת פעילות אינטנסיבית, במהלכה התרכזה בארגון מחדש של נכסיה במדינה. סאמיט היא אחת משחקניות הנדל"ן הבולטות בשוק הגרמני, שמבצעות רכישות חוב על נכסים במחיר הזדמנותי, לאחר ששווי הנכסים ירד משמעותית או אף נמחק במלואו בספרים, תוך שהבנק זוכה לקבל חזרה לפחות חלק מההלוואה שהעמיד.

סאמיט האם לוהטת בת"א

סאמיט גרמניה ביצעה עד היום עסקאות מימון מחדש בהיקפים של מאות מיליוני אירו, שהניבו לה רווחים נאים. כתוצאה מכך הציגה סאמיט בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013 רווח נקי עצום של 280 מיליון שקל. מניית סאמיט היא אחת המניות הלוהטות בבורסה המקומית, עם זינוק של כ-140% בערכה בשנה האחרונה.

למרות העליות, זכתה המניה באחרונה להמלצות "קנייה" מאי.בי.אי ומלידר שוקי הון. באי.בי.אי ציינו כי "כיום, בסביבת הריבית הנמוכה בארץ ובעולם, נדיר למצוא חברה זולה כמו סאמיט", ובלידר שוקי הון סבורים כי "הנהלת החברה השכילה לנצל את ההזדמנויות שנקרו בדרכה עד תום".

תחילת הרומן של לוי עם שוק ההון האנגלי היה ב-2006, אז הוא ניצל את הגאות בשווקים כדי להנפיק את הפעילות בגרמניה בבורסה של לונדון. במסגרת ההנפקה וגיוסים נוספים שביצע שם בשנים 2006-2007, הצליח לוי לגייס לפעילות בגרמניה סכום אדיר של 305 מיליון אירו.

זמן לא רב לאחר מכן השתנה הסנטימנט בשוק והגיע המשבר העולמי. כחלק ממגמת השוק, גם מניית סאמיט סבלה מירידות שערים משמעותיות במסחר בלונדון. לוי ניצל את הירידה במחיר המניות, ושלוש שנים לאחר הנפקתה, ביוני 2009, השקיעה סאמיט כ-70 מיליון אירו במחיקת החברה הבת מהמסחר בבורסה האנגלית. למרות ההפסד הכבד ביחס למחיר ההנפקה, רוב המשקיעים העדיפו באותה תקופה, שבה שלט חוסר ודאות בשווקים, להיענות להצעת הרכישה של לוי.