אילו מניות קנו ומכרו כרישי ההשקעות של וול סטריט?

וורן באפט מכר מניות של ענקית התרופות גלקסו סמית קליין ושל Dish Network ■ קארל אייקן צמצם את ההחזקה שלו במניית נטפליקס ורכש עוד מניות של אפל

וורן באפט, מי שנחשב לאחד המשקיעים הגדולים ביותר בעולם, חיסל את ההחזקות שלו במניות Dish Network ובענקית התרופות גלקסו סמית קליין ברבעון האחרון של 2013, כך עולה ממסמכי הרגולציה שהגישה חברת ההחזקות ברקשייר הת'אוויי שבבעלותו של באפט.

עם זאת מדובר בפוזיציות קטנות במונחים של ברקשייר הת'אווי. ההחזקה של החברה במניית דיש נטוורק הייתה שווה כ-31 מיליון דולר (לפי מחיר המניה כיום) בעוד ההחזקה של החברה במניית גלקסו הסתכמה בכ-19.3 מיליון דולר. כמו כן, ברקשייר חתכה את ההחזקה שלה בענקית האנרגיה ConocoPhillips בכ-18% ברבעון הרביעי של 2013.

מסמכי הרגולציה שהגישו חברות ההשקעות לרשות לניירות ערך האמריקאית בסוף השבוע, חשפו את השינויים בהחזקות שביצע גם המשקיע האקטיביסט קארל אייקן. לפי הנתונים, אייקן רכש ברבעון האחרון של 2013 מניות נוספות של אפל כך שסך ההחזקה שלו בענקית הטכנולוגיה הסתכמה ב-4.7 מיליון מניות. מוקדם יותר השנה אייקן אף הודיע כי רכש עוד מניות של אפל בשווי של 500 מיליון דולר.

אייקן, נזכיר, ניהל מסע תעמולה במטרה ללחוץ על הנהלת החברה לאשר תוכנית גדולה יותר לרכישה עצמית של מניותיה. לאחרונה אייקן הודיע כי הוא זונח את הדרישה הזו בשל הנתגדות בעלי המניות האחרים וחברת ייעוץ ששכרה החברה, לתוכנית שכזו.

אייקן מכר ברבעון הרביעי 2.9 מניות של נטפליקס , אחת המניות החמות ביותר בוול סטריט שסיימה את השנה החולפת עם זינוק תלת ספרתי. אייקן עדיין מחזיק בכ-2.7 מיליון מניות של חברת הסטרימינג המצליחה. אייקן גם מכר מניות של חברת Take-Two Interactive והעמיק את ההחזקה שלו בחברת Talisman Energy .