חברות סקירה מובילות הביעו עניין בשינוי מדידת הרייטינג בישראל

בין החברות שהגישו הצעות להעברת מידע והצעות לניהול מדידת הרייטינג הישראלית: נילסן, FK, MRL, Media Research, Kantar ו-IPSOS

חברות הסקירה המובילות בעולם הגישו הצעות במסגרת הליך בקשת המידע (RFI) של הוועדה הישראלית למדרוג בטלוויזיה. בין החברות שהגישו הצעות להעברת מידע והצעות לניהול המדידה הישראלית גם גורמים משמעותיים כמו נילסן, FK, MRL, Media Research, Kantar ו-IPSOS. זאת, במסגרת מהלך של הוועדה למדרוג לחידוש אופי המדידה, שבמסגרתו יעמדדו פרט לצפייה בטלוויזיה גם צפייה במחשב, בטאבלט ובטלפון החכם.

הליך הגשת ההצעות נסגר בסוף השבוע שעבר, כאשר במסגרת המידע שסיפקו החברות לוועדה יש התייחסות למערכות מדידה מתקדמות וכן למוצרים עתידיים בשלבי פיתוח, לרבות סטארט אפים בתחום המדידה.

מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, החליטה לפרסם את הבקשה לצורך לימוד לפני כניסה לתהליך של קבלת החלטות. באחרונה החליטה הוועדה על הגדלת הפאנל של הטלוויזיה המונה 580 בתי-אב ל-800 בתי-אב.

המידע שהתקבל יועבר למליאת הוועדה למדרוג, הכוללת את נציגי הגופים הנמדדים בטלוויזיה, ועל בסיסו היא תגבש לוח זמנים ליציאה למכרז על מערכת מדידה חדשה.

מאז 1998 מופקדת חברת קנטאר מדיה על מדידת הרייטינג בישראל. החברה זכתה במכרז האחרון שהתקיים ב-2007, והחוזה עמה מסתיים בספטמבר 2015. החוזה החמש-שנתי נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

סביב מדידת הרייטינג עלתה בתקופה האחרונה שורה של טענות, בין היתר על אופן הצגת הנתונים בתקשורת ועל מהימנות הנתונים, לנוכח גודלו של הפאנל. לאור הדברים הוחלט כאמור להגדיל את הקבוצה המכונה אנשי "הפיפל מיטר" ולפרסם נתונים יומיים המציגים את מספר הצופים בפרטים.