הטיפ היומי: אג"ח יציבה עם תשואה נאה

פעילותה העיקרית של דוויטה, המעסיקה 53,400 עובדים, היא ניהול מרכזים רפואיים המספקים שירותי דיאליזה לחולי כליות

חברת שירותי הבריאות DaVita Healthcare נסחרת בניו-יורק (סימול: DVA) ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד דולר. לחברה יש גם אג"ח סחירות, שמדורגות בדירוג B2 על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס ו-B על ידי סוכנות הדירוג S&P.

פעילותה העיקרית של דוויטה, המעסיקה 53,400 עובדים, היא ניהול מרכזים רפואיים המספקים שירותי דיאליזה לחולי כליות. בנוסף, החברה מנהלת ומתפעלת מרכזי רפואת חירום וכירורגיה.

בעלת המניות הגדולה בדוויטה היא ברקשייר האת'אוויי של וורן באפט (כ-17%), ויתרת המניות מוחזקת בידי הציבור, בעיקר דרך קרנות השקעה דוגמת ונגארד ובלקרוק. ברקשייר רכשה ממניות החברה מדי רבעון במהלך ששת הרבעונים האחרונים.

רכישה מהותית אחרונה של דוויטה הייתה של חברת HCP, שמספקת שירותים רפואיים כלליים באמצעות רשת של רופאים, לכ-760 אלף מטופלים באריזונה, קליפורניה, נבאדה, פלורידה וניו מקסיקו. הרכישה בוצעה בנובמבר 2012 ופעילות HCP מהווה כיום כ-25% מההכנסות ומה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של דוויטה. מאז הרכישה דוויטה הפחיתה משמעותית את יחס החוב ל-EBITDA משיא של כ-5 לשיעור של כ-3.7, והיחס צפוי להמשיך לרדת, אם כי בקצב מתון יותר, גם ברבעונים הקרובים.

זאת על רקע שני תהליכים: התכווצות מסוימת של שולי הרווח, ואפשרות להחזיר את ההתחייבויות ולהקטין את המינוף בעזרת התזרים. החברה מחזיקה כ-530 מיליון דולר במזומן ויש לה קווי אשראי לא מנוצלים בגובה 350 מיליון דולר.

אנחנו ממליצים על האיגרת של דוויטה, שמיועדת לפדיון ב-2022 ונסחרת בתשואה לפדיון של 5%, במרווח מעל העקום הממשלתי של 300 נ"ב.

* הכותב הוא מנהל דסק ני"ע זרים בלאומי שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.