פיליפ פרוסט: ייתכן שאפרוש מטבע בסוף השנה הנוכחית

יו"ר טבע אמר בראיון ל"בלומברג" כי הוא עשוי לסיים את תפקידו עוד לפני תום הכהונה שלו בסוף 2015 ■ פרוסט: "זה חשוב עבורי להישאר כל עוד אני מרגיש שזה הדבר הנכון לעשות"

"ייתכן כי אפרוש מתפקידי עוד לפני סוף השנה", כך אמר היום (ג') יו"ר טבע פיליפ פרוסט בראיון ל"בלומברג". פרוסט (77) אמור לסיים את תפקידו כיו"ר טבע רק בסוף 2015, אך לטענתו הוא "בגיל שבו זה כבר לא הגיוני להמשיך".

"זה חשוב עבורי להישאר כל עוד אני מרגיש שזה הדבר הנכון לעשות", אמר פרוסט שטען כי אין בכוונתו להעריך במדויק מתי הוא יפרוש.

פרוסט התייחס בדבריו לשינויים בהנהלת החברה, ובין היתר להחלטה לצמצם את חברי הדירקטוריון. "השינויים בהנהלת החברה מעסיקים אותי הרבה זמן. הדירקטוריון יוציא לפועל מדיניות ניהול שתתאים לצרכי החברה".

בנוגע לאפשרות שמחליפו יגיע מתוך החברה אמר פרוסט כי "ישנם אנשים טובים מאוד בדירקטוריון החברה. הדירקטוריון יהיה מעוניין לבחור את האדם המתאים ביותר לתפקיד. הוא לא מעוניין להגביל את עצמו".

ענקית התרופות נמצאת בתקופה האחרונה תחת לחץ רב על רקע העובדה כי הפטנטים על הקופקסון, תרופת הדגל של החברה, אמורים לפקוע במהלך השנה. בניסיון להתמודד עם האתגר, טבע הוציאה לפעול אסטרטגיה עסקית חדשה המשלבת רכישת חברות ופיתוח ארסנל של תרופות מקור חדשות. כמו כן, בהובלת הדירקטוריון ובייחוד פרוסט, טבע הכריזה על תוכנית התייעלות במסגרתה היא תקצץ בהוצאות ותפטר אלפי עובדים ברחבי העולם וגם בישראל.