דרהי לנתניהו: לאפשר את שידור i24news בישראל

הערוץ אינו יכול כיום להיקלט בישראל דרך הוט ו-yes וגם לא דרך מערך עידן פלוס, וזאת מסיבה רגולטורית גרידא

פטריק דרהי, הבעלים של חברת הכבלים הוט, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לפעול על מנת לשנות את ההחלטה שאוסרת על הוט לשדר את ערוץ החדשות שהקים, i24news.

הערוץ משדר כיום ב-3 שפות - אנגלית, צרפתית וערבית - ומשודר באמצעות לוויין ברחבי העולם. הערוץ אינו יכול להיקלט בישראל דרך הוט ו-yes וגם לא דרך מערך עידן פלוס, מסיבה רגולטורית גרידא.

במסיבת עיתונאים שערך דרהי לפני כשבועיים הוא התייחס לסוגיית הערוץ שהקים: "איני מבין את ההיגיון הרגולטורי שמאפשר לערוץ אל-ג'זירה להיות משודר בישראל ומונע את שידוריו של ערוץ i24news".

אולפני הערוץ החדש שוכנים בנמל יפו, ויש בהם מערכת חדשות שמעסיקה מאות עובדים. במיזם הושקעו מיליוני שקלים, והמודל הכלכלי בו אינו ברור, אך זאת בפלטפורמה שדרהי כנראה רואה בה הזדמנות כלכלית.

מטרת ערוץ i24news היא לשמש ערוץ חדשות ישראלי בינלאומי שמציג תמונה מאוזנת של מה שקורה בישראל, ומנהליו מכוונים לכל העולם ולא רק ליהודים. הערוץ אמור להרוויח מפרסום, אך אם לא ישדר בישראל, ועד שיתפוס מסה של צופים, הוא תלוי בתקציב ובהזרמת הון של דרהי. בעתיד, דרהי רואה בערוץ את הפלטפורמה להקמת ערוץ חדשות מקומי.

הסיבה שהערוץ אינו משודר בישראל נובעת מכללים שקבעה מועצת הכבלים והלוויין, שמטרתם למנוע את שליטת בעלי הפלטפורמות גם בערוצים. ההפרדה בין התשתית והתוכן נועדה לאפשר העלאת ערוצים עצמאיים ללא תלות בבעלי התשתיות.

מדוברות ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.