פאבר: התרחקו מהמניות - השוק השורי הארוך יגמר רע בסוף

פאבר ציין כי אם השוק ימשיך לעלות עד סוף חודש מארס, הוא יהפוך להיות השוק השורי השני בגודלו ב-8 השנים האחרונות ■ "בדרך כלל שוק שורי ארוך שכזה נגמר רע" ■ פאבר ממליץ על מניות השווקים המתעוררים אך רק לטווח הארוך

למרות ששוק המניות ממשיך לעלות, הכלכלן הפסימי מארק פאבר מזהיר את המשקיעים וממליץ להתרחק משוק המניות. להערכתו, השוק השורי יסתיים בנפילה חדה ולכן זה מאוחר ומסוכן מדי להיכנס לשוק כעת.

חרף תחזיות פסימיות שסיפקו אנליסטים רבים בתחילת השנה, מדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סיימו ביום שישי את שבוע המסחר הטוב ביותר מאז תחילת השנה, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא של 13.5 שנים.

בראיון ל-CNBC פאבר ציין כי השוק השורי נמשך כבר 5 שנים ואם הוא ימשיך לעלות עד סוף חודש מארס, הוא יהפוך להיות השוק השורי השני בגודלו ב-8 השנים האחרונות. "בדרך כלל שוק שורי ארוך שכזה נגמר רע", הוא טוען ומזכיר את התקופה שלפני פיצוץ הבועות ב-200 ו-2007. "כך שאני לא חושב שזו הזמדנות לקנות מניות אמריקאיות".

אז מהן אפשרויות ההשקעה? לדברי פאבר, אומנם זה מוקדם מדי לקנות מניות מהשווקים המתעוררים, אך למי שמשקיע לטווח הארוך זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת. "אני מעריך שב-10 שנים הקרובות אני אעשה יותר כסף אם אקנה מניות של השווקים המתעוררים מאשר מניות אמריקאיות", הוא ציין.