למה מניית בלקברי מזנקת ואיך זה קשור לעסקת וואטסאפ?

שירות ההודעות של בלקברי, BBM מוערך בכ-3 דולר למשתמש, ואילו פייסבוק העניקה לוואטסאפ תג מחיר של 42 דולר למשתמש ■ הפער הזה גורם לאנליסטים ומשקיעים לחשוב מחדש על הערך של בלקברי

מניית בלקברי (סימול: BBRY) מזנקת לאחר ההודעה על עסקת פייסבוק-וואטסאפ, כאשר המשקיעים מתעודדים ממתן הערך הגבוה לשירות ההודעות הפופולרי, מה שייתכן ומשליך על שירות ההודעות של בלקברי, ה-BBM.

שירות ההודעות של בלקברי, BlackBerry Messaging, קיים הרבה לפני וואטסאפ, אולם החברה לא הצליחה לשמר את בסיס המשתמשים בשל התחרות עם השירות הפופולרי יותר, וואטסאפ, שפתוח למשתמשים בכל סוגי הסמארטפון. BBM, לעומת זאת, נפתח לשימוש רחב במכשירי אייפון ואנדרואיד רק בשנה שעברה.

כיום יש לשירות 80 מיליון משתמשים פעילים, הרבה פחות מבסיס המשתמשים של וואטסאפ. ביום שלישי העריך בית ההשקעות ריימונד ג'יימס את הערך של השירות, בנפרד מחברת בלקברי, ב-240 מיליון דולר, או 3 דולר למשתמש. פייסבוק מעריכה את וואטסאפ, לה בסיס משתמשים של 450 מיליון, ב-42 דולר למשתמש - כ-19 מיליארד דולר בסך הכל. הפער הזה גורם לאנליסטים לחשב מחדש את הערך של BBM.

לאחרונה נשמעו הערכות בנוגע לאפשרות שבלקברי תמכור את שירות ההודעות, אולם מנכ"ל החברה ג'ון צ'ן אמר כי BBM היא חלק אינטגרלי מהחברה.