שלטון חוק בישראל? הצחקתם את האיראנים והסעודים

בדיון במועצת הביטחון על שלטון החוק, הבליט שגריר ישראל באו"ם את הניגוד בין "המערכת המשפטית המוסרית" של ישראל לבין זו של איראן, ש"תולה אזרחים בכיכר העיר" ■ נשואי הביקורת: תראו מי שמדבר

במאמץ נוסף להבאיש את ריחה של איראן בקהיליה הבינלאומית, עם פתיחת השיחות בין שש המעצמות לטהראן על הסכם הגרעין, תקף שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, את המשטר האיראני והגדיר אותו כ"מערכת שלטונית רצחנית וסוקלת נשים". את המענה של איראן וסעודיה אפשר לסכם בשלוש מילים: תראו מי שמדבר.

בדיון במועצת הביטחון על חיונותו של שלטון החוק במשטרים דמוקרטיים, אור ליום ה', אמר פרושאור: "באיזו מדינה הייתם רוצים להישפט במזה"ת? התשובה ההחלטית היא ישראל, בעלת מערכת משפט בלתי תלויה, מוסרית והוגנת".

"המשטר באיראן אולי מציג למערב פנים מחייכות אבל כשמסירים את המסכה רואים שמדובר במשטר אכזר ורצחני", אמר השגריר. "בעוד שהעולם תולה תקוות באיראן, האיראנים תולים אזרחים בכיכר העיר. שר-החוץ האיראני, מחמוד זאריף, מדבר עם נציגי מדינות המערב בעת שמשטרו מוציא להורג חפים מפשע, סוקל נשים ומפלה לרעה מיעוטים. איראן מתחזה למדינה מתונה בעוד שהיא מלבה ומעודדת את המשך שפיכות הדמים בסוריה".

"ישראל, לעומת זאת, היא מגדלור של דמוקרטיה בים של דיקטטורות והפרות של זכויות האדם", הוסיף פרושאור. "ייטיבו מדינות ערב לעשות אם ילמדו מישראל כיצד שמירה על שלטון החוק חיונית להבטחת זכויות האדם, חירויות ומתן הזדמנויות שוות לכל אדם".

שגריר איראן, מוחמד חזאי, הבהיר למועצת הביטחון מה בדיוק חושבת ארצו על ישראל: "הנציג מישראל האשים את איראן בהפרות של זכויות האדם. האשמות אלה, שנטולות כל בסיס, יצאו מפיו של מישהו שמייצג משטר המבוסס על הפרות מסיביות של (זכויות) אוכלוסיה שלמה בשטחה של אוכלוסיה זו. גודש המדינויות שאמצו הישראליים נגד הפלסטינים הוא כה גרוטסקי, עד שאין מונח מתאים יותר לתאר את ישראל מאשר משטר אפרטהייד".

שגריר סעודיה, עבדאללהיחיה אל מועלימי, שיבח את דין השריעה שנהוג בארצו, דין שמבוסס על "צדק, שוויון וכבוד". לדבריו, "מוזר שהנציג הישראלי דיבר על הפרות של זכויות האדם במדינות ערביות, בשעה ששלטונות הכיבוש של ארצו שלו מפירים באופן מתמשך את החוק הבינלאומי כדי ליישם מדיניות של תוקפנות כלפי אנשים חסרי ישע".