מוק' היורו: נבחרת ישראל תשחק מול בוסניה, בלגיה ו-ווילס

גארת בייל, אדן הזארד ואדין דז'קו יהיו חלק מהשמות הגדולים שיגיעו לארץ במסגרת משחקי מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל, שתיערך ב-2016 בצרפת

הגרלה טובה, יחסית כמובן, לנבחרת ישראל בכדורגל - שמפנטזת על העפלה לטורניר כדורגל בכיר לראשונה מאז מונדיאל 1970 במקסיקו: תשחק מול נבחרות בוסניה, בלגיה, וויילס, קפריסין ואנדורה על הזכות להשתתף ביורו 2016 בצרפת. כך נקבע בהגרלה שנערכה היום (א') בניס, צרפת, על-ידי אופ"א ובהשתתפות נציגי כל הנבחרות החברות בארגון הכדורגל האירופי.

ישראל, שהוגרלה מהדרג השלישי, קיבלה יריבה יחסית נוחה בדרג הראשון - בוסניה, שנחשבת לנבחרת החלשה ביותר בדרג הזה (האפשרויות האחרות והקשות יותר היו ספרד, גרמניה, הולנד, איטליה, פורטוגל, אנגליה, רוסיה ויוון). בין כוכביה של בוסניה ניתן למצוא את אדין דז'קו, חלוץ מנצ'סטר סיטי; מירלם פיאניץ', קשר רומא; האריס מדוניאנין, אקס מכבי ת"א וכיום בגזיאנטפספור.

בדרג השני קיבלה ישראל את בלגיה האיכותית, שצפויה להקשות במיוחד על החיים של חניכיו של אלי גוטמן, מאמן הנבחרת הישראלית: בין שחקניה הבולטים ניתן למצוא את אדן הזארד (צ'לסי), רומלו לוקאקו (אברטון), מרואן פלאייני (מנצ'סטר יונייטד), וינסנט קומפני (מנצ'סטר סיטי) ושוער אתלטיקו מדריד, טיבו קורטואה.

אבל הכוכב הכי גדול שיגיע לישראל במסגרת משחקי המוקדמות יהיה בלי ספק גארת בייל מנבחרת וויילס, שחקנה של ריאל מדריד, שנרכש הקיץ מטוטנהאם תמורת 91 מיליון אירו.

ישחקו בסמי עופר?

יורו 2016 בצרפת, כזכור, יהיה הראשון בהיסטוריה שבו משתתפות 24 נבחרות (מתוך 54 מדינות בסך הכל, כולל המצטרפת החדשה גיברלטר - כלומר 44.4% מכלל הנבחרות באירופה ייקחו בו חלק). ישראל הוגרלה למוקדמות מהמקום ה-23 בדירוג אופ"א.

איך תעבוד שיטת המוקדמות? שתי המסיימות ראשונות בכל אחד מתשעת הבתים יעפילו אוטומטית לטורניר. הקבוצה שתסיים במקום השלישי, ותחזיק במאזן הטוב ביותר - תצטרף אליהן. יתר שמונה הנבחרות מהמקום השלישי יתמודדו ביניהן בפלייאוף, בשיטת בית-חוץ, על הכרטיסים הנותרים לטורניר. צרפת תעפיל אוטומטית בתור מארחת המשחקים (אבל תקיים משחקי ידידות עם הנבחרות מבית 9 - פורטוגל, דנמרק, סרביה, ארמניה ואלבניה, במקביל ללו"ז המוקדמות הרגיל).

מוקדמות יורו 2016 יחלו ב-7 בספטמבר 2014, ויסתיימו ב-13 באוקטובר 2015. משחקי הפלייאוף יערכו בין ה-12 ל-17 בנובמבר 2015. טורניר הגמר יערך בין ה-10 ביוני ל-10 ביולי 2016 בצרפת.

ישראל לא תארח את משחקיה באצטדיון ר"ג המיושן - אלא תנדוד ככל הנראה בין המגרש בנתניה (13,800 מקומות ישיבה), טדי בירושלים (34,000) וסמי עופר בחיפה, שצפוי להיפתח בתחילת העונה הבאה בחיפה (31,000 מקומות).

הבתים המלאים של הגרלת מוקדמות יורו 2016 (מהדרג הגבוה לנמוך):
בית 1: הולנד, צ'כיה, טורקיה, לטביה, איסלנד, קזחסטן
בית 2: בוסניה, בלגיה, ישראל, וויילס, קפריסין, אנדורה
בית 3: ספרד, אוקראינה, סלובקיה, בלארוס, מקדוניה, לוקסמבורג
בית 4: גרמניה, אירלנד, פולין, סקוטלנד, גאורגיה, גיברלטר
בית 5: אנגליה, שווייץ, סלובניה, אסטוניה, ליטא, סן מרינו
בית 6: יוון, הונגריה, רומניה, פינלנד, צפון אירלנד, איי פארו
בית 7: רוסיה, שבדיה, אוסטריה, מונטנגרו, מולדובה, ליכטנשטיין
בית 8: איטליה, קרואטיה, נורבגיה, בולגריה, אזרבייג'אן, מלטה
בית 9: פורטוגל, דנמרק, סרביה, ארמניה, אלבניה

גוטמן: "חייבים להתעלות"

אלי גוטמן, מאמן הנבחרת, מסר היום לאחר ההגרלה: "התחלנו את ההגרלה עם חיוך, אבל עד שקיבלנו את בלגיה. אנחנו הולכים להילחם על הבית, אין משחקים קלים, אבל יש הרבה אופטימיות ונחישות. ברגע שלא קיבלנו את הבית של פורטוגל, רווח לנו. הנבחרת תהנה מכך שכל המדינה אחריה, ואני אופטימי. זה בית מעניין ושוויוני, ואין בו את גרמניה, איטליה, הולנד ואנגליה, שהן רמה אחת מעל כולן. עקבתי אחרי בוסניה וראיתי את ההפסד שלהם לסלובקיה, יש להם שחקנים מעולים ואזכיר רק את דז'קו. אמנם לא הצלחנו להעפיל לטורניר משמעותי מאז 1970, אבל הקהל אתנו, תומך ונלהב. אנחנו יוצאים מאצטדיון ר"ג ונארח את היריבות בטדי, בחיפה ובנתניה. אנחנו חייבים להתעלות, זאת מלת המפתח".

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון: "בסך הכל ההגרלה בסדר. יש בתים יותר קשים. רציתי את הונגריה במקום בלגיה, אבל לא תמיד מקבלים את מה שרוצים. צריך להיות אופטימיים, לקוות ולעבוד קשה. אם לא עכשיו אז מתי? אני קורא לקהל, שלא תמיד אהב את איצטדיון רמת גן, לבוא ולעזור לנו למלא את האצטדיונים. גיא לוזון יהיה המרגל שלנו בבלגיה".