ארה"ב: ירידה במדד אמון הצרכנים ובמחירי הבתים

(עדכון) המדד בוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב ■ בחישוב שנתי, המדד עלה ב-13.4% בדצמבר - מעל צפי האנליסטים ■ מדד מחירי הבתים הרשמי עלה ב-0.8% בדצמבר ■ אמון הצרכנים ירד בפברואר

מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לרדת. מדד קייס-שילר, שפורסם היום (ג') בוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות והצביע על ירידה של 0.1% בדצמבר, זה החודש השני ברציפות, כאשר ב-11 מתוך 20 הערים חלה ירידת מחירים.

בחישוב שנתי, המדד עלה ב-13.4% בדצמבר, העלייה החדה ביותר מאז 2005, זאת בשל ירידה בהיצע הבתים המוצעים למכירה. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 13.3%.

"העלייה במחירי הבתים נחלשת מחודש לחודש והחלק החזק ביותר בהתאוששות בערך הבתים ככל הנראה הסתיים", אומר דיוויד בליצר, יו"ר S&P.

במקביל פורסם מדד מחירי הבתים של סוכנות הדיור הפדרלית, שעלה בחודש דצמבר ב-0.8% ועל בסיס שנתי ב-7.7%. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.4% בדצמבר.

לאחר פתיחת המסחר התפרסם מדד אמון הצרכנים שירד לרמה של 78.1 נקודות בפברואר, לעומת הערכות בשוק לקריאה של 80 נקודות ולאחר שהמדד טיפס ל-79.4 נקודות בינואר.

גיא זיכל, אנליסט בכיר בחברת SB Capital אמר כי "מדד קייס שילר שפורסם היום מצביע על כך שמחירי הנדל"ן אינם עוצרים בהתאם להמשך ההתאוששות של המשק האמריקני. חשוב לציין כי למרות העלייה הממוצעת בערך הנכסים, ישנם ערים ומדינות בארה"ב שם ראינו התאוששות מהותית ביותר מעל לממוצע של כ-13% שפורסם במדד קייס שילר. בנוסף, למרות העלייה השנתית, החורף הוביל לקיפאון גם בעסקאות ומחירי הנדל"ן בטווח הקצר בארה"ב, אנו מעריכים כי עם בוא האביב נראה יותר פעילות בשוק הנדל"ן והמשך של עליית המחירים בעיקר באזורי הביקוש".