עובדי רשות השידור מבקשים עזרה מההסתדרות

בהסתדרות ממתינים להמלצות הרשמיות של ועדת לנדס, שצפויה להמליץ על פיטורים של לפחות 1,000 מעובדי רשות השידור ■ ניסנקורן מזמן פגישה

ההסתדרות נערכת לשינויים הדרמטיים ברשות השידור, עליהם צפויה להמליץ ועדת לנדס. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים יזמן אבי ניסנקורן, יו"ר האיגוד לאגף מקצועי בהסתדרות, את ראשי ועדי רשות השידור למה שהוגדר בתגובת ההסתדרות ל"גלובס", "בחינת דרכי הפעולה לעתיד".

בהסתדרות ממתינים להמלצות הרשמיות של הוועדה, שיוגשו לשר התקשורת גלעד ארדן על-פי ההערכה ביום ראשון. כפי שדווח בראשונה ב"גלובס", תמליץ ככל הנראה הוועדה על פיטורים של לפחות 1,000 מעובדי רשות השידור, כשבמבנה החדש יישארו 600-700 עובדים.

במכתב שכתב ועד ההנדסה (הטכנאים) של רשות השידור בראשותו של משה שגב, ביקשו העובדים את התערבותו. "המסקנה הברורה שעולה מוועדת לנדס היא בעצם הוצאת כל העבודה לטייקונים שירוויחו מכך הרבה מאוד כסף ובעצם יעסיקו עובדים בחברות פרטיות ללא תנאים ובטח שלא מאוגדים, ואותנו העובדים המאוגדים לזרוק לרחוב ובכך להחליש את כוחה של ההסתדרות שבתנאים החדשים שיווצרו לא תהיה לה דריסת רגל ברשות השידור החדשה", כתבו העובדים.

גורמים בהסתדרות אמרו היום ל"גלובס" כי יהיו ההמלצות אשר יהיו, העובדים לא יופקרו.

"מזה תקופה ארוכה שאנו נמצאים במסע שכל תכליתו סגירתה של רשות השידור ופיטורי העובדים", כתבו הטכנאים. "לאחרונה בתזמון מדויק לסיום עבודתה של ועדת לנדס שהוקמה במטרה לסגירת רשות השידור והוצאת כל העבודה לטייקונים פרטיים, החלו פרסומים יום יומיים בגנותה של רשות השידור ובגנותם של העובדים וזאת על מנת להכשיר את דעת הקהל למען מטרה זו.

"הרפורמה נחתמה בחסות ההסתדרות ובהובלתך ואנו דורשים את התערבות ההסתדרות באופן מידי במצב הקשה אליו נקלענו. התוצאה של מהלך כזה אם יצלח עלולה להשפיע על כל המשק ובעצם להוות מודל כיצד לפרק מקומות עבודה מאוגדים עם הסכמים ובמקומם ליצור פלטפורמה של צורת העסקה שונה בתנאים גרועים. יש לשים לב לכך שבעצם עיכוב יישום הרפורמה בשנתיים פגעו בנו העובדים בהקפאת דרגות, הקפאת מכרזים והגרוע מכל הקפאת שכרנו כאשר כל המשק קיבל בזמן זה תוספות שכר של 5% ו-7% ואותנו השאירו בצד בטענה שעם כניסת הרפורמה נקבל תוספות אלה".