הגיע לך, דן שפירו

מה בדיוק חיפש השגריר אצל השדולה הימנית הקיצונית?

מה חיפשת שם, אצל שדולת ארץ ישראל הימנית-קיצונית, דן שפירו? אמרת להם שבאת להקשיב. להקשיב למה? כדי לדעת מה דעותיהם, של כולם יחד וכל אחד לחוד, אתה זקוק לפגישה איתם?

הרי הם, ממש כמו השמאלנים הקיצונים, חוזרים על אותה עמדה כבר עשרות שנים. אתה יכול למצוא בקלות בגוגל מה כל אחד חושב, אומר ועושה. באותה מידה לא היה צורך בך, בנוכחותך, כדי להבהיר שארה"ב לא תזנח את ביטחון ישראל. לא מספיק שקרי וכל נשיא אמריקאי אומר זאת? אתה באמת חושב שעד שבאת לפגישה אתם, הם לא שמעו את זה?

בא לבכות

פגישה כל כך מיותרת שבא לבכות. היה ברור כי לשכנע אי אפשר, שכן מדובר באנשים שאינם מסוגלים להשתכנע. דעותיהם כל כך מקובעות שאפילו בבולדוזר אי אפשר להזיזם. אז מה חשבת, שאחרי שכל הנשיאים והמזכירים נכשלו, תבוא אתה, דן שפירו, ותהפוך את הימין לשמאל? או למרכז? או שתשנה אפילו דעתו של אדם אחד בעניין כלשהו?

הגינוי המיותר של לבני

אני לא מסכים עם הגינוי ששיגרה ציפי לבני כלפי ההתבטאויות נגדך בפגישה. כי אתה בעצם הזמנת את זה בעצם הופעתך בפורום שאתה יודע את עמדותיו ומכיר את סגנונו. למרות זאת, החלטת להופיע אצלם, ושמעת מפי ח"כ דוד רותם את השאלה המטומטמת, המרושעת והמחליאה, "מתי אמריקה עמדה לצדה של ישראל?". גם זה אולי מגיע לך. כי ידעת מראש. ואם לא ידעת, אז בזבזת את חלק מהזמן שלך בישראל.

הרמה להנחתה

בעצם הסכמתך להשתתף בפגישה עם השדולה הימנית הקיצונית, הרמת להם להנחתה. והם הנחיתו עליך את אותה תחמושת המשמשת אותם כל השנים. לא נורא. מה שיותר גרוע זה שנתת להם במה להציג את "גבורתם". לאחר פגישה כזאת הם באים אל חבריהם ומתגאים: שמעתם מה אמרתי לשגריר האמריקאי? אתה, דן שפירו, נתת להם את השגריר האמריקאי כדי שיוכלו להתגאות איך תקפו אותו. לא אותך, דן שפירו, אתה פחות מעניין. מה שחשוב הוא תואר השגריר, שלדעתי פגעת בו כי הלכת לשדולה זו ללא שום צורך או תוחלת, ואולי גם ללא מחשבה.

תפסיקו להתעלל בפולארד

עוד נושא שעלה בפגישה הוא יונתן פולארד. כאן אני בהחלט מתחבר לדרישות ששמעת. לא חושב שמדובר באנטישמיות, אבל הסירוב לשחררו נגוע במשהו. אחרת אי אפשר להבין. פולארד ריגל וזה לא נחמד. אבל הוא לא רצח לכם נשיא או משהו. הוא יושב בכלא כבר קרוב ל-29 שנים, לא מספיק? ארה"ב לא תשקוט עד שתראו אותו מת בכלא? מה שארה"ב עושה לפולארד זו התעללות, אין הגדרה מתאימה יותר.