הלפטופ הגיע מקולקל - ואסוס תפצה לקוחה ב-4,500 שקל

הלקוחה תבעה לאחר שהחברה סירבה להחליף את המוצר ■ במקביל הוקם עמוד פייסבוק ע"י מתלוננים נגד אסוס, המבקשים לבדוק הגשת תביעות נגד החברה

לא מעט לקוחות התלוננו לאחרונה על השירות הלקוי של אסוס ישראל, כאשר חלק מהתלונות פורסמו גם במדור זה. אחת המתלוננות לא התעצלה, הגישה תביעה קטנה נגד החברה ואף זכתה.

ת', שרכשה לפטופ של אסוס ב-3,500 שקל, גילתה כי המחשב הגיע מקולקל. 3 פעמים נשלח המחשב לתיקון, ובסופו של דבר היא סירבה לקבלו ודרשה להחליפו בחדש. אלא שבאסוס סירבו, ות' החליטה לפתור את הפרשה בבית המשפט לתביעות קטנות, כאשר היא דורשת - מעבר לסכום הרכישה עצמו - 1,000 שקל נוספים בעבור נזקים ועוגמת-נפש.

ואכן, השופטת רויטל באום סברה כי הצדק עם ת', ופסקה כי היא תקבל 4,500 שקל עבור שווי המחשב ונזקים נוספים. באסוס ישראל בחרו שלא להגיש כתב הגנה (תק. 6981-01-14).

במקביל, חלק מהמתלוננים הקימו עמוד פייסבוק ששמו ASUS ISRAEL Putting the ASS in Service. מטרת העמוד היא לתעד את השתלשלות המקרים של מתלוננים שונים, כדי לבדוק היתכנות של הגשת תביעות נפרדות או תביעה ייצוגית נגד החברה בארץ.

חלק גדול מהתלונות מתרכז בלפטופים שהגיעו מקולקלים או התקלקלו זמן קצר לאחר תחילת השימוש בהם. אחרים מתלוננים על זמן תיקון ממוך ועל חוסר מענה מנציגי החברה.

תגובת אסוס ישראל לעניין התביעה הקטנה: "מבחינת אסוס ישראל, ההליך המשפטי עדיין לא הגיע לסיומו. בכוונת החברה לערער על פסק הדין. בשל הרצון לא להפריע להליכים המשפטיים - לא נוכל להרחיב".

לגבי עמוד הפייסבוק שהקימו המתלוננים, בחרה החברה שלא להגיב.

אסוס / צילום: מתוך הפייסבוק
 אסוס / צילום: מתוך הפייסבוק