הזדמנות? סורוס ופולסון נכנסים לשוק שצנח בכ-30%

שוק הנדל"ן הספרדי צנח בכ-30% מאז התפוצצות בועת הדיור לפני שש שנים ■ לפי דיווח של ה"פייננשל טיימס", סורוס ופולסון השקיעו כל אחד כ-127 מיליון דולר בקרן ריט ספרדית חדשה שמכונה "Hispania"

שוק הנדל"ן הספרדי צנח בכ-30% מאז התפוצצות בועת הדיור לפני שש שנים וכרישי ההשקעות ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון סבורים כי זו הזדמנות להיכנס ולהשקיע בשוק הדיור. לפי דיווח של ה"פייננשל טיימס", סורוס ופולסון השקיעו כל אחד כ-127 מיליון דולר בקרן ריט ספרדית חדשה שמכונה "Hispania".

קרן היספאניה הושקה לפני כשבוע ע"י חברת ההשקעות הספרדית אזורה (Azora), שבכוונתה להנפיק את יתרת מניותיה של הקרן בבורסה, לאחר שכבר הצליחה להשלים גיוס של כ-500 מיליון אירו מהמשקיעים. היספאניה תפעל כאמור כקרן להשקעות בנדל"ן (REIT), בעיקר בנכסים מניבים.

קרנות הריט, המכונות בספרד SOCIMIs, הופכות להיות פופולריות מאוד משום שמשקיעים רבים מעוניינים לנצל את ההתאוששות הכלכלית ובפרט את ההתאוששות בשוק הדיור.

סורוס החל כבר לפני חודש להיכנס לשוק הספרדי ולשוק הנדל"ן האירופי, כאשר השקיע בחטיבת ההשקעות האירופית של קרן קנדי-ווילסון הולדינגס, שמתכננת לבצע רכישות נדל"ן בבריטניה, אירלנד וספרד. סורוס גם עלה לכותרות בתחילת ינואר כאשר רכש מניות של חברת הבנייה בספרדית -FCC.