הערעור של זיסר נדחה; הפועלים ימנה כונס לאירופה ישראל

בסוף חודש יוני האחרון קבע שופט המחוזי אורנשטיין כי עו"ד גיורא ארדינסט ימונה לכונס מטעם הפועלים, שלו חייבת אירופה ישראל יותר מ-900 מיליון שקל

בית המשפט העליון דחה היום (א') את בקשת הערעור של מוטי זיסר על החלטת שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, למנות כונס נכסים מטעם בנק הפועלים לחברת אירופה ישראל - החברה הפרטית של זיסר, שבאמצעותה שלט עד לאחרונה באלביט הדמיה.

בסוף חודש יוני האחרון קבע אורנשטיין כי עו"ד גיורא ארדינסט ימונה לכונס מטעם הפועלים, שלו חייבת אירופה ישראל יותר מ-900 מיליון שקל. זאת בעקבות טענתו של הבנק, לפיה החברה הפרה תשלומי הלוואות, ובמקביל חלה שחיקה בערך נכס הבסיס שלה - אלביט הדמיה.

"פסק דינו של בית המשפט המחוזי הינו יסודי ומנומק היטב. לא מצאנו עילה להתערב בקביעותיו אשר מבוססות על ניתוח יסודי ומנומק", כתבו שלושת שופטי העליון בפסיקתם, והוסיפו כי "השופט אורנשטיין לא השאיר אבן שלא נהפכה בטרם קבע את שקבע".

המו"מ בפלאזה סנטרס ממשיך

במקביל ממשיכה אלביט הדמיה בהליך השיקום. ביום חמישי האחרון פרסמה החברה רשימה של 8 מועמדים לחברי הדירקטוריון, ומהם תבחר אסיפת בעלי המניות של החברה ב-13 בחודש 7 חברים.

בין המועמדים ניתן למצוא את עו"ד שלמה נס, אחד מהמפרקים היקרים והמובילים בשוק המקומי; את יואב כפיר, המשמש כנציג קרן DK פרטנרס, שלה כ-13% ממניות אלביט הדמיה; ואת אלון בכר, ראש רשות התאגידים היוצא במשרד המשפטים, שמונה לאחרונה לראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע.

המועמד המוביל ליו"ר הדירקטוריון הוא רון הדסי, שאותו דוחף ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק האוחזת בכ-17% ממניות אלביט הדמיה. הדירקטוריון החדש הוא שימנה את ההנהלה החדשה, כאשר ככל הנראה צפוי בעל השליטה לשעבר זיסר לקבל תפקיד ניהולי בכיר.

בינתיים, בחברה-הבת פלאזה סנטרס נמשך המשא-ומתן על הסדר החוב בחברה. ל"גלובס" נודע כי בלחץ המוסדיים, שבראשות בית ההשקעות פסגות, הצליחו מחזיקי האג"ח לבצע מקצה שיפורים, שעיקרו קבלת 13.5% ממניות החברה לאחר הזרמת בעלים של 20 מיליון אירו במסגרת ההסדר.