פרשת הרצח בבר-נוער: בוטל ההסכם עם עד המדינה

העד צפוי לעמוד כעת לדין בגין בידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט ■ בן זוגו לשעבר של עד המדינה בראיון לגל"צ: "הוא יודע מי הרוצח האמיתי"

בתום שימוע שנערך היום (ג') בפרקליטות הוחלט על ביטול הסכם עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער - כך דווח בגלי צה"ל. נגד העד צפוי להיות מוגש כבר בימים הקרובים כתב אישום המייחס לו עבירות של בידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט, והצהרת תובע תוגש כבר ביום חמישי.

בשבוע שעבר הורה בית המשפט לשחרר את חגי פליסיאן, הנאשם המרכזי בתיק בר-הנוער, למעצר-בית בתנאים מגבילים. נציגת הפרקליטות, עו"ד אושרה גז, אמרה בבית המשפט כי "פרקליט המדינה, פרקליטות המחוז ומשטרת ישראל החליטו לשחרר את חגי פליסיאן למעצר-בית, בדעה אחת". סנגורו של פליסיאן, עו"ד משה יוחאי, הוסיף: "לא החשוד ברצח יוצא הביתה - אדם חף מפשע יוצא הביתה. אנחנו התרענו ואמרנו שמדובר בעד מדינה שקרן. היו בידי הימ"ר כל הנתונים להוכיח את חוסר אמינותו של עד המדינה".

ש', בן זוגו לשעבר של עד המדינה בפרשת הבר-נוער, אמר אתמול (ב') בראיון ראשון מאז שהתפוצצה הפרשה כי "עד המדינה יודע מי הרוצח האמיתי, וזה לא חגי פליסיאן".

לדבריו, הטעות הגדולה שעשה בזמן הקשר עם עד המדינה הייתה שהיה תמים מדי. "הוא שיקר", סיפר ש' בתכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל, "לדעתי הוא שיקר והפיל את זה על חגי. הוא רצה לסגור חשבונות".

ש' סיפר כי הוא התחיל להבין שמשהו לא בסדר בגרסה שלו כשלקחו לעד המדינה את הטלפון ובדקו את ההודעות בו. "הוא נלחץ, ושאלתי אותו אם יש לו מה להסתיר. הוא אמר לי שזה לא קשור לסיפור של הבר-נוער, אך בשלב הזה כבר לא האמנתי לו", סיפר בן הזוג של עד המדינה. "עכשיו, אחרי שנפרדנו, אני מבין באיזה אישיות מדובר. זה בן אדם שיכול להגיד הכול ברגעים מסוימים בשביל דברים מסוימים".

לדבריו, אם הייתה לו אפשרות לחזור ולדבר עם עד המדינה, הוא היה בוחר להגיד לו שהוא מתחרט על היכרותם. "אני מאמין שהוא יודע מי היה הרוצח בבר-נוער", אמר ש', "בן אדם לא מגיע בלי שום קשר לסיפור ומפיל אותו על מישהו אחר".

הוא הוסיף כי אם יהיה צורך בעדות שלו, הוא יעשה זאת. "אם צריך שאעיד לטובת האנשים שנעשה להם עוול, אני אלך ואעשה זאת בשמחה", אמר.