ביל גרוס: המניות יניבו תשואות גבוהות יותר ב-2014

מנכ"ל פימקו סבור כי נכסים מסוכנים כגון מניות ואג"ח, יניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר ב-2014, בהשוואה למזומן ■ עם זאת, אם הבנקים המרכזיים יאבדו את אמון השווקים, אז המשקיעים עלולים לסגת משוקי המניות לנכסים בטוחים יותר

הפדרל ריזרב הבטיח שישמור על מדיניות של ריבית נמוכה לאורך תקופה ארוכה, ומשקיעים רבים פעלו בהתאם לכך. אולם, המדיניות הזו עשויה להשתנות כבר בשנה הבאה. כך טוען מנכ"ל פימקו ביל גרוס, במזכר החודשי ששלח היום (ג') למשקיעים.

גרוס, שמכונה לעיתים "מלך האג"ח", סבור כי נכסים מסוכנים כגון מניות ואג"ח, יניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר ב-2014, בהשוואה למזומן. זאת כמובן, אם הפד יצליח לשכנע את השווקים שבכוונתו להשאיר את הריביות נמוכות ולנפח בצורה מלאכותית את הנכסים. מנגד, אם הבנקים המרכזיים יאבדו את אמון השווקים, אז המשקיעים עלולים לסגת משוקי המניות לנכסים בטוחים יותר.

גרוס הזהיר בנוסף כי הנזילות של האג"ח הקונצרניות עלולה להיות "מאותגרת", משום שהפד נכנס למסלול של נסיגה מתוכניות התמריצים ורכישות האג"ח.

יש לציין שדבריו של גרוס באים לאחר שקרן האג"ח הגדולה ביותר שהוא מנהל בפימקו, The Pimco Total Return Fund, ספגה פדיונות כבדים בהיקף של 1.6 מיליארד דולר ב-10 חודשים, נכון לסוף פברואר. לפי נתונים של Morningstar, הקרן השיגה תשואה של 2.1% מתחילת השנה.