המהפכן שהתעדן

Flyknit Lunar 2

פעם אמר לי מישהו, שאנשים שרצים בגשם הם פסיכים עם תעודות. ספק רב אם הטענה הזאת הוכחה מחקרית, אבל כיוון שבסך הכול די הסכמתי, טרחתי במשך השנים ולא רצתי בגשם. עד השבוע שעבר. יצאתי מהבית אל מה שחשבתי שהוא עוד ערב אביבי נעים, ובדיוק כשהגעתי לצד הרחוק של המסלול, התחילו הטיפות לנשור. זה היה גשם קל, אבל מספיק כדי להרטיב אותי, אבל לא היה קר וזה היה נחמד ומרענן, משהו חדש במסלול המוכר. מצד שני, כל מיני אנשים נעצו בי מבטים כאילו אני, איך נגדיר בעדינות, פסיכי עם תעודות. או שאולי הם הסתכלו על הנייקי החדשות שנעלתי?

מדובר ב-Flyknit Lunar 2, הדור השני לנעליים, שהוגדרו בזמנו על-ידי נייקי כ"מהפכניות". המהפכנות התבטאה בשימוש בחומרים פולימריים חדשים, Lunarlon שמם, שאמורים לספוג יותר זעזועים ובמקביל להיות קלים בשליש בהשוואה למקובל. עוד עניין מהפכני הייתה הגפה ש"נסרגה" כחטיבה אחת, במקום להיות מודבקת מכמה חומרים שונים. זה אמור לחסוך משקל ותפרים, ולהיות הדוק סביב כף הרגל במעין תחושת "גרב" ובכך להעלים שפשופים, יבלות ויתר צרות.

בדור השני, שהושק ממש לאחרונה, נייקי שיפרה כמה פיצ'רים. השרוכים וה"לשון" הפכו לסטנדרטים, מבנה הסוליה קצת שונה לטובת אחיזה משופרת בקרקע, ונוסף קצת מרווח באזור האצבעות. המשקל נשאר קצת פחות מ-240 גרם.

על המסלול ה- Lunarlonבאמת מרגיש קצת אחרת, גם בספיגת הזעזועים וגם בהחזרה. התחושה מתחת לעקב אמנם קשיחה (שזה בעיניי חיובי), אבל במקביל הנעל גם גמישה מאוד ודי סופגת. זה לא יתאים למי שאוהב מרבצי גומי רכים מתחת לכף הרגל, אבל מצוין למי שאוהב שיכוך בינוני עד קשיח. נייקי מדברים גם על מבנה סוליה שיוצר יותר זרימה בריצה (וקצרה היריעה מלהסביר טכנית איך), אבל אני לא יכול להעיד שהרגשתי משהו מזה. בכל מה שנוגע לגפה זה ממש יופי - הרגל בקושי נעה, וההבטחה לאפס חיכוכים מקוימת במלואה. מצד שני, נזהיר שזו בהחלט נעל הדוקה, וזה לא עניין שכולם אוהבים.

השורה התחתונה: המהפכן הקשוח מלפני שנה קצת התעדן ובהחלט השתפר. אהבתי.

מחיר: 799 שקלים