בן-צבי מבקש הקפאת הליכים ל"מעריב" - חובות של 50 מיליון שקל

(עדכון) - בן-צבי: הזרמתי 90 מיליון שקל ל"מעריב" בשנה האחרונה ■ 25 אלף מנויים לעיתון וחובות בלתי צפויים של 50 מיליון שקל ■ מבקש למכור את אתר nrg ■ עדכן את העובדים על גל פיטורים שיחסוך כ-1.9 מיליון שקל לחברה

מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, הגיש הבוקר (ד') בקשה להקפאת הליכים ולמינוי נאמן שינהל את החברות "מקור ראשון המאוחד", הכוללת את העיתונים "מקור ראשון" ו"מעריב" ואת חברת "ביזנס השבועון הישראלי".

על-פי הבקשה, שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו"ד שלום גולדבלט ממשרד גולדבלט-גינדס-יריב, "בתקופה האחרונה החריפה המצוקה התזרימית של החברות, והן אינן מסוגלות לקיים את התחייבויותיהן הושטפות במועדן. המצוקה התזרימית מעמידה את החברות בסכנה שינקטו נגדן הליכים בבתי המשפט ובהוצאה לפועל".

בן-צבי נפגש היום עם העובדים ועדכן אותם על יציאה לתוכנית התייעלות - כלומר גל פיטורים נוסף שאמור לחסוך כ-1.9 מיליון שקל לחברה. כמו כן, משכורות חודש פברואר יחולקו לשניים - החלק הראשון ישולם בתוך שבוע, והיתר בהמשך החודש. בן-צבי עדכן את העובדים גם על כוונתו למכור את אתר nrg - או להביא לסגירתו.

חובות "מעריב" עומדים היום על 50 מיליון שקל - לאחר הזרמה של 90 מיליון שקל מאז רכישת החברה. בבקשתו מגדיר בן-צבי את חובותיו "בלתי צפויים".

על-פי הבקשה, "נכון להיום לחברות אין מקורות תזרימיים מספיקים לצורך תשלומים שוטפים לספקים ולעובדים. בנסיבות אלה גיבוש הסדר נושים הנו הכרח המציאות. צו הקפאת הליכים הנו חיוני לחברות לשם השגת 'שקט תעשייתי' לצורך ביצוע הליכי ההתייעלות המחויבים".

הנאמן אותו מבקש בן-צבי הוא רו"ח חן ברדיצ'ב, והוא מבקש לאפשר לו סמכות לנהל את עסקי החברות שבשליטת בן-צבי לפי שיקול-דעתו המלא.

על-פי הנהלת "מעריב", בן-צבי לא מתכוון לוותר על האחריות על העיתון, ובכוונתו להוביל תוכנית הבראה יחד עם הנאמן שימונה. במסגרת זו מבקש בן-צבי כאמור למכור את אתר האינטרנט של "מעריב", nrg, ולראשונה מאז קומו להפסיק להפיץ את "מעריב" בבקרים ולהפוך אותו לעיתון ערב יומי חינמי בהפצה רוויה מוגדלת.

בכל הקשור למהדורת יום השישי של "מעריב", מבקש בן-צבי למזג את מוספי העיתון עם "מקור ראשון" ולהביא ל"שיתוף בין המערכות והגדלה משמעותית של החשיפה וההפצה, ומוספי העיתון יאוחדו עם מוספי 'מקור ראשון' תוך צמצום עלויות המערכות המשותפות".

לפנים משורת הדין, בן-צבי מבקש לנתק את "מקור ראשון" מהחברה ולהמשיך להובילה בנפרד מ"מעריב" במסגרת חברה אחרת בקבוצת הירש מדיה - "תכלת".

אתר nrg, אותו מבקש בן-צבי למכור, גורם להפסד של 250 אלף שקל בחודש, ולכן נכון לדבריו להיפטר ממנו ולהעבירו לכל המרבה במחיר.

לאחר שלפני כחצי שנה החל "מעריב" להוציא במהדורת ערב גרסה חינמית של העיתון, מתכוון בן-צבי כי היא תחליף את העיתון היומי בבקרים. בסופי שבוע העיתון ימשיך להימכר למנויים ובנקודות מכירה.

"פעילות זו לכשלעצמה איננה רווחית, אולם המנויים והמכירות של עיתון בסוף השבוע הינם חשובים ותורמים רבות לנוכחות העיתון בציבור", נכתב. "על מנת שהחברה תוכל לצמצם הפסדים בפעילות העיתון של סוף השבוע, תבצע החברה קיצוץ משמעותי בעלויות המערכת בכל הקשור למוצרים למגזינים של סוף השבוע ותרכוש את החומרים ערוכים מחברת תכלת".

ל"מעריב" כיום יש 25 אלף מנויים, והוא מעסיק כ-480 עובדים בחברות. המשבר הנוכחי אליו נקלע "מעריב" נובע בין היתר מהשם של "מעריב" בשוק כחברה לא יציבה.

"השלכות אלה תרמו באופן ישיר לירידה בהיקף הפרסום בעיתון בסכום של כ-1 מיליון שקל לחודש, אשר הביא את החברה שוב ל'דימום תקציבי'", נכתב.

בינואר 2014 החלה הידרדרות מהותית במצבה של החברה, בין היתר בעקבות נתוני ה-TGI הנמוכים - 3.5% באמצע השבוע - שהביאו לירידה חדה בהכנסות מפרסום בחודשים ינואר ופברואר.

"הניסיונות לגייס הון נוסף לחברה מגופים פיננסים, משקיעים ושותפים לא צלח", נכתב.

באחרונה פרש מהעיתון המנכ"ל ישראל גולדשטיין, מה שתרם לחוסר היציבות בחברה, ומשכורות חודש ינואר של עובדי הפרילאנס של העיתון לא שולמו. בעקבות הדברים החל בן-צבי במגעים עם חמו קונרד מוריס בבקשה כי זה יזרים הון נוסף לעיתון, ועל-פי בקשת ההקפאה, נאותה משפחתו של בן-צבי להזרים 2 מיליון שקל נוספים במזומן לצורך מימון הקבוצה בתקופת הקפאת ההליכים.

מעריב
 מעריב

בן צבי
 בן צבי