קמטק ואודיוקודס ייצאו לגייס עשרות מיליוני דולרים כל אחת

בעלת השליטה בקמטק, פריורטק, צפויה למכור מניות בהנפקה ■ גיוס ההון של מג'יק גדל ל-58 מ' ד'

על רקע הגאות במחירי המניות והפתיחות לגיוסים בשוק ההון האמריקאי, המגמה של חברות ישראליות שמבצעות הנפקות משניות נמשכת במרץ. הפעם מצטרפות לחגיגה קמטק ואודיוקודס . קמטק, המפתחת מערכות בדיקה אוטומטיות למעגלים מודפסים, הגישה תשקיף מדף לגיוס שיגיע עד 50 מיליון דולר, ויכלול גם הצעת מכר מצד בעלי מניות בה. אודיוקודס, שהודיעה על שימוש בתשקיף מדף קיים, צפויה לגייס באופן מיידי כמה עשרות מיליוני דולרים.

במקביל, מג'יק, שביצעה בשבוע שעבר הנפקה משנית וגייסה 51 מיליון דולר, דיווחה היום על מימוש האופציה של החתמים לרכישת עוד מניות, והגדלת היקף הגיוס ל-58.7 מיליון דולר. מג'יק מפתחת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה ונסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 327 מיליון דולר.

אודיוקודס, שמספקת פתרונות VoIP (העברת קול על גבי הרשת), נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 348 מיליון דולר. לחברה היו כ-62 מיליון דולר בקופה בסוף 2013, ולפני כמה חודשים אמר מייסד ומנכ"ל אודיוקודס, שבתאי אדלרסברג, ל"גלובס" כי גיוס הון אינו מתוכנן, שכן החברה "התייצבה מבחינת המזומנים".

עם זאת, המניה נסחרת היום בשיא של שבע שנים, כך שנראה כי מדובר בניצול הזדמנות להגדלת המזומנים בקופה. לפי תשקיף המדף של אודיוקודס, היא יכולה לגייס עד 75 מיליון דולר. החתמים את הנפקתה הם וויליאם בלייר, נידהאם ואופנהיימר, ותינתן להם האופציה לרכוש מניות נוספות שיגדילו את היקף ההנפקה ב-15%. אודיוקודס מציינת בתשקיף שבכוונתה להשתמש בכספי הגיוס לצרכים כלליים, כולל רכישות עתידיות. מנייתה הייתה היום בהשעיית מסחר בת"א, עד להשלמת התמחור בהנפקה בארה"ב.

קמטק מכינה את הקרקע להנפקה

יצרנית מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים והמעגלים המודפסים, קמטק, הגישה כאמור תשקיף מדף שיאפשר לה להנפיק מניות בשווי של עד 50 מיליון דולר. כשהתשקיף יהפוך לאפקטיבי, תוכל גם בעלת השליטה בחברה - פריורטק (57% מההון) שבשליטת רפי עמית ויותם שטרן, למכור עד 6 מיליון מניות של קמטק בשווי של כ-25 מיליון דולר (כ-20% מההון).

יתכן שקמטק בוחרת להשאיר את אופציית גיוס ההון והצעת המכר אפקטיבית, מאחר שתוקף תשקיף המדף הקודם שהגישה, במאי 2011, צפוי לפוג עוד חודשיים.

אלא שהפעם, יכול להיות שדירקטוריון החברה יחליט אף לממש אותו לאור הנסיקה במניה בחודשים האחרונים, שהכפילה את שווי החברה ל-125 מיליון דולר. מקורה של נסיקה זו הוא בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית שפיתחה החברה, שצפויה להגיע לשוק לקראת סוף השנה, ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסותיה.