עקב חשיפת "גלובס": פנייה לרשות ני"ע לבחון האופציות בלידר

בפנייה נטען כי מכירת המניות של שרם וצימרמן לידי בעלי השליטה הופכת אותם לבעלי עניין אישי

האם רשות ני"ע תשנה את תוצאות ההצבעה באסיפת בעלי המניות של לידר שנערכה לפני חודש, ושבמסגרתה אושרה הענקת אופציות למנכ"ל החברה, ליאור בן ארצי, בשווי של כ-667 אלף שקל?

בחודש שעבר חשף "גלובס", כי סמוך לכינוס אסיפת בעלי המניות, רכשו בעלי השליטה בלידר - יורשי דן דוד באמצעות חברת ATE, וכן אליהו חורי - את מניותיהם של רובין צימרמן ויצחק שרם, מבעלי השליטה הקודמים בלידר (5.4% מההון), תמורת 5.5 מיליון שקל. משכך, השניים לא היו בעלי מניות בעת כינוס האסיפה, אולם במועד הקובע להשתתפות באסיפה, כמה שבועות קודם לכן, הם היו עדיין בעלי מניות, ולכן יכלו להשתתף באסיפה. השניים תמכו בהענקת האופציות לארצי, תמיכה שהביאה לאישור הענקת האופציות.

בשבוע שעבר פנה לרשות ני"ע, בשם בעלי מניות לידר, עו"ד תומר ברם ממשרד ברם סלוצקי ושות', בדרישה לסווג את צימרמן ושרם כבעלי עניין אישי. "במקרה שבו בעלי המניות שהצביעו בעד באסיפה מכרו טרם האסיפה (יומיים בלבד במקרה זה) את מניותיהם לבעלי השליטה, בעסקה מתואמת מחוץ לבורסה, הרי שביום האסיפה היה לאותם בעלי מניות עניין אישי בהצבעה. באופן זה קולותיהם לא היו צריכים להימנות כחלק מהקולות שאין להם עניין אישי בנושא שעד סדר היום".

עו"ד ברם מוסיף, כי "עניינו האישי של בעל המניות נבחן בעת ההצבעה בפועל, ולא לפי המועד הקובע או המועד שבו המציא בעל המניות את כתב ההצבעה. מכירת המניות סמוך כל כך ליום האסיפה, בעסקה מתואמת בין בעלי השליטה למוכרים מחוץ לבורסה, ולאחר שהוגשו כתבי ההצבעה - היינו לאחר שהוצהר כי אין לבעלי המניות עניין אישי - קושרת את פעולות אלו למכלול אחד, ומעלה צל כבד מעל אישור ההצעה הפרטית באסיפה".

אם אכן יסווגו צימרמן ושרם כבעלי עניין אישי בהצבעה, וקולותיהם לא ייספרו, תוצאות ההצבעה ישתנו באופן מהותי. במצב כזה, בעד הענקת האופציות לבן ארצי יהיו כ-8.4 מיליון מניות "לא נגועות", ונגדה כ-9.6 מיליון מניות - כך שהענקת האופציות - שנמצאות בתוך הכסף כבר במועד הקצאתן - לא הייתה מקבלת את אישור האסיפה הכללית.