חצי שנה אחרי ההשקה: רשת אל ג'זירה ארה"ב לא מתרוממת

מפרסמים אמנם מתחילים להביע אמון בתחנה, אך אחוזי הצפייה עדיין נמוכים

חצי שנה אחרי ההשקה, תחנת הטלוויזיה אל ג'זירה בארה"ב מצליחה לגייס מפרסמים חדשים, אבל אחוזי הצפייה עדיין נמוכים. לפי נתונים של איגודי פרסום, לאחר השקה מהוססת, התחילו מפרסמים לתת אמון בתחנה, ובין היתר נקנה זמן אוויר עבור פרסומות מתחום התיירות, הטכנולוגיה ותעשיית הסרטים.

עם זאת, גורמים בשוק הפרסום מציינים כי עקב המיצוב של הרשת הקטארית, והתכנים שלעיתים אינם עומדים בקנה אחד עם המיינסטרים האמריקאי, מפרסמים רבים עדיין מעדיפים לא לפרסם בתחנה.

במטרה להילחם בתדמית, גייס הערוץ מספר עיתונאים בכירים שעבדו ב-CNN וב-ABC, והוא מנסה לבנות סביבם את התוכניות המרכזיות בפריים-טיים. התחנה גם החליטה לצמצם את זמן הפרסום ל-6 דקות בשעה, וזאת לעומת 15 דקות אצל המתחרות, וזאת במטרה לבנות לוח שידורים רציף.

סטיב קאלב, סמנכ"ל בחברת המדיה Mullen, אומר כי המפרסמים עוקבים אחרי הערוץ ומביעים עניין בתכנים: "יש יותר באזז סביב התחנה והתוכניות, אבל למרות שמדובר בתוכן איכותי, אחוזי הצפייה עדיין נמוכים מדי".

לדברי אנשי מדיה, התחנה עומדת בהבטחה שלה לשדר חדשות בינלאומיות עם מבט רציני, וללא רכילויות וסיפורי צבע שטחיים. נתוני הרייטינג עדיין נמוכים, אך קהל הצופים גדל בהתמדה ומאופיין כקהל איכותי בעל השכלה גבוהה.

במקביל, אנשי התחנה ממשיכים לחתום על חוזים להגדלת התפוצה של הערוץ. העסקה האחרונה שנחתמה, מול פלטפורמת הכבלים טיים וורנר, הביאה את התחנה לתפוצה של 55 מיליון בתי-אב.