אקסטרה: דנקנר ואנשיו בדו ראיות והכינו תצהיר כוזב נגדנו

(עדכון) - מסיבת עיתונאים מיוחדת של קבוצת אקסטרה - ללא נוכחותו של מוטי בן-משה ■ "הראיות מועברות לפרקליטות מחוז תל-אביב בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד נוחי דנקנר, רו"ח יהודה ברלב ואבי ינוס"

קבוצת אקסטרה של מוטי בן-משה קיימה היום (א') מסיבת עיתונאים מיוחדת, בהשתתפות היועץ האסטרטגי ליאור חורב, עו"ד רענן קליר ויועץ התקשורת טל רבינא - והשלושה תקפו בחריפות את נוחי דנקנר. בן-משה עצמו לא נכח במסע"ת.

אקסטרה העבירה הבוקר לבית המשפט ראיות על כך שדנקנר ואנשיו הגישו לבית המשפט, לתקשורת בישראל ולרשויות באירופה מסמך מזויף ותצהיר כוזב. ממסמכי התביעה עולה כי מדובר ברדיפה של ממש ורצח אופי כנגד בן-משה.

עו"ד קליר ציין כי "מדובר בעבירות פליליות לכאורה שדינן עד 9 שנות מאסר... הראיות מועברות לפרקליטות מחוז תל-אביב בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד דנקנר, רו"ח יהודה ברלב ואבי ינוס, בחשד לביצוע עבירות של בידוי ראיות והכנת תצהירים כוזבים. דנקנר ואנשיו הגישו מספר תלונות על-ידי מספר גורמים, כל פעם צצו להן תלונות אחרות, וזאת מתוך רצון ליצור מצג-שווא של ריבוי תלונות שהוצגו גם לתקשורת".

עו"ד קליר הוסיף כי "מאחורי ברלב עומד צוות מורחב שפועל בישראל ומחוצה לה על מנת לתחום בטענות דנקנר. שותף נוסף הוא אבי ינוס, שותף בחברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, לו שותף גם דן זורלא ואחרים. לרשויות בגרמניה הוצגו טענות שהעלה דנקנר בבית המשפט בישראל, טענות-שווא כנגד אקסטרה ובן-משה בענייני העלמת מע"מ ומס והונאות כספיות.

"הרשויות בגרמניה הגיעו למסקנה חד-משמעית שאין פה אפילו חשד, ואין צורך לפתוח בחקירה. הטענות של אנשי דנקנר אינן מבוססות. אנחנו מחזיקים בחומר הזה רק ימים אחדים, אך אנשי דנקנר מחזיקים בכך הרבה יותר זמן".

בהמשך פירט עו"ד קליר על אותו תצהיר כוזב לכאורה: "בבקשתו האחרונה לבית המשפט מבסס דנקנר את החשדות המופרכים כאילו בן-משה מעורב בהלבנת הון עלין חתום פטריק דה פלסמייקר. מדובר על תצהיר כוזב ומסמך שמצורף לו מזויף ואינו משויך לבנק meinal שאליו יוחס. בן-משה אינו בעליל ואף אין לו זכויות בחשבון כלשהו בבנק אוסטרי.

"לנוכח הממצאים האלה פונה עו"ד רזניק לפרקליטות תל-אביב בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד דנקנר, ברלב ואבי יניס בחשד לבידוי ראיה ולשימוש ביודעין בראיה בדויה בכוונה להטעות רשות שיפוטית. תלונות נגד האחרונים יוגשו במקביל גם בגרמניה בחשד להאשמות-שווא הונאה וזיוף".

ההודעה על מסיבת העיתונאים, אגב, נשלחה בשמה של קבוצת אקסטרה בלבד, מבלי שקבוצתו של אדוארדו אלשטיין חתומה עליה. "אלשטיין עודכן בנושא", אמר בהקשר זה חורב. רבינא הוסיף: "אלשטיין הוא לא חלק מהסיפור, אולי כי אלשטיין היה שותף שלו בעבר".

היום צפוי נוחי דנקנר להגיש לבית המשפט ממצאים חדשים נוספים שהעלתה החקירה שהוא מבצע כנגד בן-משה בגרמניה, וככל הנראה זה הרקע להודעה המיוחדת שמבקש היום בן-משה להעביר לאמצעי התקשורת. רבינא אמר בתשובה לשאלת "גלובס" כי "אין שום חקירה בגרמניה נגד בן-משה. אנחנו יודעים שדנקנר עומד להגיד את זה היום".

כאשר נשאל אם בן-משה יהיה מוכן להעיד על כך בפוליגרף, ענה רבינא: "הוא נחוש להוכיח חפותו".

מחברת בלאק קיוב נמסר בתגובה: "כל פעולותיה של בלאק קיוב נעשות תוך כדי הקפדה יתרה על מילוי הוראות החוק בכל מדינה בה פועלת החברה. כך במקרה של הבדיקה של קבוצת אקסטרה, וכך לגבי כל מחקר אחר בו עוסקת החברה. עובדה זו תוכח בצורה חד-משמעית ומעבר לכל ספק בפני כל רשויות אכיפת החוק והמשפט באשר הן, בארץ ובעולם. איומיו של בן-משה לא ירתיעו אותנו, נמשיך לפעול ללא לאות עבור לקוחותינו".