תיק הבר-נוער קרס סופית: בוטל האישום נגד חגי פליסיאן

הפרקליטות הודיעה כי היא חוזרת בה מכתב האישום נגד חגי פליסיאן ■ מחר צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד עד המדינה בגין שיבוש הליכי משפט ובידוי ראיות

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הודיעה היום (א') לבית המשפט המחוזי בעיר על החלטתה לחזור מכתב האישום שהגישה נגד חגי פליסיאן בפרשת הרצח בבר-נוער, וזאת בהתאם לסעיף בחוק סדר הדין הפלילי, הקובע כי "חזר בו תובע מאישום לפני תשובת הנאשם לאישום - יבטל בית המשפט את האישום".

על צעד זה הוחלט בתום דיון שקיים היום פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשטרה, עם סיום חקירת החשדות נגד עד המדינה בפרשה. בחינת ממצאי החקירה הביאה להחלטה כי אין הצדקה ראייתית להמשך ניהול כתב האישום שהוגש נגד חגי פליסיאן.

עוד הוחלט בדיון כי יש מקום להגיש כתב אישום נגד עד המדינה בעבירות שעיקרן בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. כתב האישום ובקשה למעצרו של עד המדינה עד תום ההליכים יוגשו מחר (ב'). יצוין כי בכוונת הפרקליטות לבקש להמשיך ולאסור את פרסום זהותו של עד המדינה.

במשרד המשפטים אומרים כי "תפקידן של הפרקליטות והמשטרה הוא להוציא את הצדק לאור, ולא להביא להרשעת נאשמים בכל מחיר. לפיכך, רשויות התביעה והחקירה נוהגות לבחון את מצב הראיות בכל שלבי ההליך המשפטי, ואם נמצא בשלב מסוים כי הראיות התערערו עד כדי שאינן מקימות 'סיכוי סביר להרשעה', הן מחויבות לחזור בהן מכתב האישום. כך אירע גם במקרה הנוכחי.

"עוד יודגש כי חקירת פרשת הבר-נוער תימשך במלוא עוצמתה, וייעשה כל מאמץ להביא לפיענוח הרצח".