"המגמה החיובית בשוק תימשך גם ב-2014, גם התנודתיות"

מאיה קולנגייב מהלמן אלדובי סבורה שבשוקי ארה"ב יש עוד מקום לעליות, על אף שרמות המחירים בהם כבר אינן נמוכות

בביקורה הקודם במדור של מאיה קולנגייב, מנהלת תחום מניות בהלמן אלדובי, באמצע חודש נובמבר 2013, היא הציגה גישה חיובית כלפי השוק המנייתי, והזהירה מתנודתיות אחרי מהלך העליות שרשמו השווקים. היום היא מעריכה כי "שוקי המניות צפויים להמשיך להיות חיוביים ובעלי תנודתיות גבוהה גם בשנה הנוכחית, בדגש על השווקים המפותחים, ובכללם ישראל".

קולנגייב מסבירה כי "כל עוד סביבת הריבית נמוכה ומדיניות ה'פד' היא צמצום מדורג של ההרחבה הכמותית, ישאפו המשקיעים להתמקד בחברות שמאופיינות כיעילות תפעולית ושמציגות שיעורי צמיחה גבוהים (נדל"ן מניב, טכנולוגיה, פיננסים וביומד), ולכן עשויות ליהנות משיפור עתידי בכלכלה.

"אמנם אנחנו לא בתקופה של צמיחה מהירה, אך גם לא צפויים לחזור למיתון", היא מוסיפה, "כל עוד נראה מהלכים קצרים של תיקון כלפי מטה שאינו מגובה בנתונים שליליים, צפוי כי כסף חדש ייכנס לשווקים ויתמוך בהם".

קולנגייב סבורה כי "השקעה בשוק האמריקאי יכולה להיות מעניינת למרות רמות המחירים שכבר אינן נמוכות, בהתבסס על זמינות הכסף עבור המשקיעים. על אף הסיכון של רמות המחיר, ועל אף ההנחה שצמיחת רווחיות החברות תהיה מתונה ב-2014, יש עדיין מקום לעליות בשוק האמריקאי, בחלקים מאירופה (גרמניה ובריטניה) וביפן".

בהתאם להערכותיה, קולנגייב מקצה 15% מתיק ההשקעות שלה לאפיק המנייתי בחו"ל. לרכיב המנייתי בארץ היא מקצה 20% נוספים, ומזהה פוטנציאל בהשקעה במניות הבנקים.

"למרות ההערכה לירידה ברווחיות בשנה הקרובה, על רקע המשך ירידת הריבית והרפורמות החדשות בתחום העמלות, אני סבורה כי הגידול בהיקפי הפעילות, לצד מהלכי התייעלות, יקזזו את רוב הגורמים השליליים", היא אומרת, "תחום הבנקאות סבל לאחרונה מחולשה טכנית בשוק. הבנקים נסחרים בממוצע של 83% מההון העצמי, שמהווים להערכתי תמחור נוח להשקעה. הסנטימנט החיובי כתוצאה מהכסף הזול והמדיניות המוניטארית המרחיבה ימשיכו לתת את הטון".

בביקורה הקודם במדור הזכירה קולנגייב את מניית בנק הפועלים, שרשמה מאז עלייה מתונה של כ-1%. קולנגייב ממשיכה להאמין במניה ואומרת כי "בנק הפועלים עדיף על פני בנקים אחרים בגלל שרמת הלימות ההון שלו טובה יותר, הרווחיות שלו גבוהה יותר והוא גם מחלק דיבידנד".

עדיפות לאפיק השקלי

מבין המלצותיה בולטת מניית סאפיינס, עם קפיצה של כ-25% מאמצע נובמבר האחרון, וקולנגייב סבורה כי זו העת לממש רווחים בהשקה זו. "החברה פרסמה תוצאות מצוינות ל-2013 וסיפקה תחזית הכנסות חזקה ל-2014, המשקפת צמיחה של כ-15%. השוק שבו פועלת החברה נראה טוב, אך כיוון שאני מאמינה כי המחיר הנוכחי מגלם את המשך שיעורי הצמיחה העתידיים הנראים לעין, אני בוחרת לממש את הרווחים שעשינו מאז יום ההמלצה".

בהתייחסות לרכיב האג"ח בתיק, קולנגייב מעריכה כי "האפיק הממשלתי ייפגע פחות משינוי בריבית מאשר האפיק הקונצרני, אשר המרווחים המצויים בו ביחס לאג"ח הממשלתיות נמוכים ביותר.האג"ח הממשלתיות מושפעות יותר מגורמים כמו סביבת ריבית, אינפלציה והתשואות בארה"ב. לעומת זאת, הקונצרניות מושפעות מהפעילות הריאלית במשק והערכת הסיכון העסקי, ונראה כי כיום לא מגולם הסיכון הזה במחירי איגרות החוב".

באפיק הממשלתי מעניקה קולנגייב עדיפות להשקעה באפיק השקלי (25% מהתיק) על פני האפיק הצמוד למדד (10% מהתיק), במח"מ בינוני, משום שציפיות האינפלציה שלה נמוכות מהציפיות הגלומות בשוק בטווח של השנה הקרובה.

עוד היא ממליצה "להחזיק את המח"מ הבינוני באפיק הממשלתי באופן סינטטי, כלומר תוך יצירת ממוצע בין החזקת אג"ח ארוכות לקצרות, תוך ידיעה כי כאשר המדיניות המוניטארית המרחיבה תסתיים, נוכל לצאת במהירות מהאפיק הממשלתי הארוך".

קולנגייב ממליצה על חשיפה לשוקי חו"ל גם בחלק האג"ח של התיק, ומקצה 10% לסדרות קונצרניות מעבר לים. קולנגייב מציינת כי "לדעתי יש מקום לשלב אג"ח זרות בעלות ביטחונות טובים, ולבחור אותן באופן פרטני ולא באמצעות תעודות סל או מכשירים פאסיביים אחרים. יש לתת דגש לסקטורים כגון תעשייה, תשתיות, תקשורת וקמעונאות, בדירוגי השקעה שנעים בין BBB ל-A".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו ההמלצות של מאיה קולנגייב 10/3/14
 מה עשו ההמלצות של מאיה קולנגייב 10/3/14

תיק ההשקעות של מאיה קולנגייב 10/3/14
 תיק ההשקעות של מאיה קולנגייב 10/3/14