סורוס: "אירופה נכנסת לעידן של קיפאון שיימשך 25 שנה"

"יפן מנסה להחלץ מסטגנציה של 25 שנה, מצב שאליו אירופה נכנסת כעת", טען סורוס בראיון ל"בלומברג" ■ על המשבר באוקראינה: "פוטין מנסה להקים מחדש את האימפריה הרוסית ולהפוך אותה ליריבה של האיחוד האירופי"

המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס ביקר היום (ד') בחריפות את המדיניות של האיחוד האירופי וקרא למדינות החברות באיחוד להעמיק את האינגטרגציה ביניהן ולפתור את המחלוקות הפיננסיות אחרת הן יעמדו בפני משבר חמור נוסף.

"יפן מנסה להחלץ מסטגנציה של 25 שנה, מצב שאליו אירופה נכנסת כעת", טען סורוס בראיון ל"בלומברג". "האיחוד האירופי הוא לא אומה. הוא התאגדות של אומות שעדיין לא הושלמה ועשויה לא לשרוד 25 שנים של סטגנציה".

במהלך דבריו, סורוס קרא כאמור למעצבי המדיניות באיחוד האירופי להעמיק את האינטגרציה ולפתור את בעיות הבנקאות שלהם, משום שאירופה מפגרת מאחורי שאר המדינות בעולם בנושא בעיית הבנקאות.

סורוס אומנם טען כי משבר החוב של גוש האירופי הסתיים אך כעת האיחוד מתמודד עם משבר פוליטי חדש משום שמשבר החוב שינה את האופי של האיחוד, מהתאגדות של מספר מדינות שהקריבו חלק מהריבונות שלהן לטובת הכלל, למשהו שונה לחלוטין - יחסי מלווים ולווים.

בנוגע למשבר באוקראינה סורוס תקף את פוטין ואמר כי "אוקראינה היא 'שיחת השכמה' לאירופה, משום שרוסיה הפכה ליריבה של האיחוד האירופי. פוטין מנסה להקים מחדש את האימפריה הרוסית ולהפוך אותה ליריבה של האיחוד האירופי. הוא מאוד מצליח מבחינה פוליטית". אומנם סורוס טען כי פוטין כשל בהבראת הכלכלה הרוסית, אך הוא הצליח לתמרן את אירופה.