פאבר: הרשויות בסין מבלפות - הכלכלה צומחת בקצב של 4%

הכלכלן הפסימי טוען כי בניגוד לתחזית שפרסמה ממשלת סין, הכלכלה צומחת בקצב של כ-4% ולא 7.5% ■ עם זאת, פאבר אמר שקצב צמיחה נמוך יחסית בסין עדיף על פני משבר אשראי חמור

כלכלת סין צומחת בקצב של קצת יותר מחצי ממה שהרשויות במדינה דיווחו עליו, כך טוען הכלכלן והפרשן מארק פאבר, בראיון ל-CNBC. עם זאת, פאבר טוען כי המשקיעים לא צריכים להירתע מכך מאחר ומדובר עדיין בקצב צמיחה סביר.

"אני חושב שכלכלת סין כבר צומחת בקצב של 4%", אמר פאבר והוסיף כי הרשויות בסין "שיפצו" את נתוני הצמיחה כדי לשדר לכולם שהכל תקין. "אני חושב שקצב צמיחה של 4% בעולם שאין בו צמיחה זה עניין חיובי מאוד", הוא הוסיף.

פאבר, שנחשב לכלכלן פסימי במיוחד וידוע בכינויו "ד"ר דום" בשל התחזיות הפסימיות שלו, בוחן הפעם את חצי הכוס המלאה. "מנהל קרן גידור אמר לי שהוא השיג תשואה של 4% בשנה שעבר. אז אמרתי לו שזה לא כלכך טוב והוא השיב לי שבהשוואה לריביות האפסיות כיום זו תשואה פנטסטית".

פאבר אומנם טען שכמובן קצב צמיחה של 8% הוא טוב יותר, אך עדיף יהיה לסין לצמוח בקצב מתון יותר אך למנוע את פיצוץ בועת האשראי שמאיימת על הכלכלה שלה.

דבריו של פאבר מגיעים על רקע דברים שאמר היום (ה') ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג, לפיהם הממשלה עושה כל שביכולתה למנוע חדלות פרעון של מוצרים פיננסים. קצ'ינאג רמז בדבריו כי יתכן והממשלה תהיה מוכנה להסתפק בקצב צמיחה נמוך יותר במטרה להוציא לפועל רפורמות לטיפול בבעיית האשראי במדינה.

נזכיר, סין צופה קצב צמיחה של 7.5% השנה, לעומת אומדן צמיחה של 7.7% ב-2013. ואולם, אנליסטים בשוק מציינים כי אם היא תוציא לפועל את הרפורמות שהיא תכננה אז קצב הצמיחה יהיה נמוך בהרבה.