תסמכו קצת על החרדים

המציאות השלטונית בבית שמש יכולה ללמד משהו גם את החילונים

סופה של הסאגה, אחרי שבית המשפט העליון הוציא שוב את תושבי בית שמש אל הקלפיות (בשיעור הצבעה מרשים של 76%), צריך לברך על כך שהמועמד החרדי משה אבוטבול ניצח גם בבחירות החוזרות. בעיר שבה 70% מהילדים הלומדים כיום במערכת החינוך הם חרדים, בעיר שבה בימים האחרונים קנו עמותות חרדיות קרקעות לבניית עוד כאלף דירות חדשות, ברור שחרדי הוא זה שצריך למשול. החרדים הם ההווה והעתיד של בית שמש, אז שלפחות יקבלו את האחריות ואת הסמכות.

מוטב להם, לתושבים החילוניים והדתיים-לאומיים המבועתים, שהסטטוס-קוו החדש בבית שמש ייקבע בשנים הקרובות כשהם עדיין נושקים לרף ה-50% (אבוטבול קיבל 19,401 קולות, לעומת 18,643 קולות שקיבל יריבו, אלי כהן). הם גם עשויים לגלות שזה לא רע להיות מיעוט. די שיסתכלו, להבדיל, על מספר בתי הכנסת, המקוואות, והמוסדות התורניים שקמו בשנים האחרונות בערים חילוניות, שבהן יש מיעוט דתי כזה, שידע להשיג את מבוקשו.

ואולי הם יגלו שמי שמלחיץ אותם הם בעיקר פוליטיקאים. כמו למשל חבר הכנסת זאב אלקין מהליכוד, שכבר הודיע בשבוע החולף שפנה לשר הפנים ממפלגתו, גדעון סער, כדי לפצל את העיר לבית שמש חילונית ובית שמש חרדית. העיקר שהליכוד לא יאבד את כוחו, וממשלת ישראל תמשיך להפריד ולמשול. תשאלו את אלקין מדוע אינו מציע לפצל את אשדוד לאשדוד החילונית, החרדית, הצרפתית והרוסית (אולי כי כולם ירצו לקבל אליהם את עובדי הנמלים?).

בפועל, החרדים יודעים לגלות אחריות לא רעה לקופה הציבורית. החרדים גם יודעים עד כמה חשוב שהיא תתמלא מדי חודש בכמה שיותר מזומנים. תשאלו את חברי ועדת הכספים מהימים שניהל אותה יעקב ליצמן. תסתכלו אפילו על העיר הענייה בני ברק, אשר בשנים האחרונות כבר מפנימה שאינה יכולה להתקיים רק מלומדי תורה ומנדבנים, ופרנסיה עסוקים כיום בעיקר בטיפוח ה-BBC (בני ברק סיטי), אזור העסקים החדש של העיר, שיכלול לפחות 15 מגדלי משרדים. גם בבני ברק, מתברר, למדו למתג את עצמם באנגלית ולא באידיש.