בברזיל יודעים לעשות עסקים על חשבון הנבחרת; בספרד לא כל כך

ההתאחדות הברזילאית מגייסת כמעט 40 מיליון אירו בשנה עבור פרסום על מדי האימון של הנבחרת הלאומית; אצל אלופת העולם מסתפקים ב-3.5 מיליון בלבד

התאחדות הכדורגל הברזילאית היא המוצלחת ביותר בעולם בכל הקשור ליכולת לגייס חסויות לנבחרת הלאומית: ארבע ספונסריות שונות משלמות לה סך של 39.5 מיליון אירו בשנה בתמורה לחשיפה על מדי האימונים של "הסלסאו", ובגין שטחי פרסום שונים שהיא מעניקה להן. כך עולה מסקירה שמפרסמת סוכנות השיווק Repucom.

הספונסריות המדוברות הן Itau (בנק), AmBev (משקאות קלים ואלכוהוליים), Vivo (טלפוניה) ו-Sadia (מזון). כידוע, תקנות פיפ"א לא מאפשרות פרסום על חולצות המשחק הרשמיות של הנבחרות הלאומיות (בניגוד למקובל בכדורגל מועדונים), אך הן לא פוסלות פרסום על חולצות האימון השונות.

דווקא הנבחרת המצליחה ביותר בעולם בשנים האחרונות, ספרד שזכתה בשני טורנירי היורו האחרונים ובמונדיאל האחרון - מתקשה מאד בתחום הזה: מגייסת בשנה 3.5 מיליון אירו בלבד עבור פרסום על מדי האימון שלה.

התאחדות נוספת שמבצעת עבודה מסחרית טובה היא הגרמנית - שמקבלת 13 מיליון אירו בשנה מיצרנית הרכבים מרצדס עבור פרסום על מדי האימון שלה. איטליה מקום שלישי בדירוג, עם 9 מיליון אירו שהיא מקבלת מפיאט (רכב), Compass (בנקאות) ו-TIM (טלפוניה), לפי חלוקה שווה של 3 מיליון אירו מכל ספונסרית.