בדיקת "גלובס": איך להפוך את הלפטופ לסוג של טאבלט

המכירות שלהם בירידה והם מאוימים מהטאבלטים, אבל הלפטופים הם עדיין הכלי העיקרי למי שצריך באמת לעבוד על המחשב ולא רק לגלוש באינטרנט ■ "גלובס" סוקר את הדגמים המובילים

מכירות הלפטופים אמנם יורדות מדי שנה, אך למרות המגמה עדיין קשה לבצע עבודה אמיתית ללא מחשב נייד. הסיבה העיקרית לפגיעה במכירות הלפטופים היא הפופולריות של מכשירי הטאבלט, שמספיקים למשתמשים רבים כמחשב עיקרי בבית לגלישה באינטרנט.

יצרניות הלפטופים לא מוכנות להתפשר עם המצב הזה בשוק, והן מציגות כל הזמן חידושים שאיתם הן מקוות לכבוש את ליבו וכיסו של המשתמש. הקטגוריה הבוערת ביותר בתחום הזה היא הלפטופים ההיברידיים, המנסים ליצור הכלאה בין מחשב נייד לטאבלט. בחלק מהמקרים, ניתן לפרק את המסך מגע מהמקלדת ואז לעבוד איתו כטאבלט. במקרים אחרים, המסך מסתובב ב-180 מעלות והופך את הלפטופ לטאבלט.

לפטופים במחיר סביר

אפל

מקבוק אייר - מודל לחיקוי

המקבוק אייר של אפל הפך למוצר שרוב יצרניות הלפטופים מנסות לחקות, חלקן אפילו בהצלחה רבה. מדובר במוצר דקיק עם משקל של 1 ק"ג, בהחלט לפטופ שאפשר לסחוב על הגב כל היום, בלי לקבל גיבנת. המסך של המקבוק אייר מגיע בגודל 11 אינץ', יש לו מעבד i5 במהירות 1.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 128 ג'יגה (מסוג SSD). בנוסף, הוא כולל סוללה שאמורה להחזיק 12 שעות ומשטח עכבר עם יכולות מולטי טאץ'.

טושיבה

עמידות לנפילות ומים

טושיבה מציעה את ה-Z30 מסדרת Portege המציע עמידות לנפילות עד לגובה של 76 ס"מ, עמידות לרטיבות למים, במקרה שמישהו שפך מעט נוזל על המקלדת (30 מיליליטר) וסורק טביעות אצבע. כמובן שיש גם תאורה אחורית למקלדת ומשטח עכבר גדול. בטושיבה החליטו משום מה למקם את כפתורי העכבר בחלק העליון ולא התחתון של המשטח. הדגם של טושיבה מיועד ללקוחות העסקיים, או לפחות ככה החברה משווקת אותו. הוא כולל מסך בגודל 13.3 אינץ', משקל של 1.2 ק"ג וגימור מתכתי. המעבד הוא i7 עם 16 ג'יגה זיכרון וכונן קשיח של 512 ג'יגה (SSD).

לנובו

עיצוב מיוחד לסדרת ה-Yoga

לנובו מקדמת באופן קבוע את סדרת היוגה שלה. הדגם IdeaPad Yoga 11s הוא לפטופ שזכה לעיצוב מיוחד מאוד. ניתן להשתמש בתצורה רגילה של מחשב נייד, אבל גם ניתן לקפל את המסך כמו במחברת ולעבוד איתו בתצורת טאבלט. במקרה הזה, לא מדובר בתחליף לטאבלט, מכיוון שהמחשב שוקל 1.4 ק"ג, אבל מדובר בפתרון נוח, כאשר רוצים לקרוא מהיוגה ששוכבים במיטה.

מעבר לכך, ניתן להעמיד את הלפטופ בתצורת אוהל או לשנות את כיוון המסך, כך שהמקלדת ממוקמת בצד האחורי. מדובר בשיטות שטובות לצפייה בסרטים או להצגה של תוכן לאנשים נוספים. הלפטופ כולל מסך מגע בגודל 11.6 אינץ', מעבד i5, זיכרון של 8 ג'יגה נפח אחסון 256 ג'יגה (מסוג SSD).

אסוס

דק ומהיר

אסוס אמנם סובלת מבעיות שירות בארץ, אבל היא ממשיכה להשיק לפטופים חדשים. דגם האינפינטי UX302 מסדרת הזנבוק כולל מסך מגע בגודל 13.3 אינץ' באיכות Full HD, הוא דק ושוקל 1.5 ק"ג. מבחינת חומרה, הוא מגיע עם מעבד i5 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם זיכרון בנפח 4 ג'יגה, כונן קשיח היברידי: 500 ג'יגה על כונן HDD ו-16 ג'יגה על כונן SSD מהיר עבור מערכת ההפעלה.

לפטופים למשקיענים

אפל

טכנולוגיית רטינה

אפל אולי לא מובילה את עולם הלפטופים, אבל היא ממשיכה למכור מקבוקים ללא הפסקה, גם שאצל המתחרות המכירות יורדות.

דגם המקבוק פרו בגרסת הרטינה הוא כנראה אחד הלפטופים הטובים ביותר בשוק היום, בתנאי שרואים במערכת ההפעלה של אפל OS X יתרון על חלונות. הדגם הזה מגיע עם מסך בגודל 13 אינץ' בטכנולוגיית רטינה הקיימת בדגמי האייפד והאייפון מהדורות האחרונים. משטח העכבר הגדול מציע יכולות מולטי טאץ' שהופכות את העבודה לפשוטה יותר.

מעבר לזה, המקלדת כוללת כפתורים נוחים, תאורה אחורית וסוללה המספקת 7 שעות עבודה. גרסה פופולרית כוללת מעבד i5 במהירות 2.6 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 512 ג'יגה בטכנולוגיית SSD המהירה.

טושיבה

מסך אולטרה HD

טושיבה הכריזה לאחרונה על לפטופ מולטימדיה בשם P50T מסדרת ה-Satellite שלה. הדגם הזה הוא אחד הראשונים שיגיע לארץ (בחודש אפריל) עם מסך בגודל 15.6 אינץ' בטכנולוגיית אולטרה HD (המוכרת גם תחת השם 4K), המציעה איכות תמונה טובה פי 4 מ-Full HD. המעבד הוא i7 עם זיכרון של 16 ג'יגה וכרטיס מסך מסוג R9 M265X של Radeon וכונן קשיח בנפח 1 טרה. הדגם הזה מיועד יותר לשימוש ביתי, לכן הסוללה שלו קצת חלשה, רק 5 שעות עבודה לפי נתוני היצרן והמשקל עומד על 2.2 ק"ג.

HP

חיישני שליטה באזור המקלדת

יצרניות המחשבים ניסו בשנתיים האחרונות לשלב טכנולוגיות זיהוי תנועה באמצעות המצלמה הממוקמת מעל המסך, אך המוצרים האלה עדיין לא זכו להצלחה. עכשיו HP מנסה את טכנולוגיית Leap Motion בלפטופ שלה -Envy180-17J. הטכנולוגיה המשולבת כחיישנים באזור המקלדת, מאפשרת לשחק משחקים בהינף הידיים באוויר, שליטה רק עם האצבע או החזקת שתי הידיים באוויר, בתנועה המזכירה הגה, בשביל להתחרות במרוצי מכוניות. הלפטופ של החברה הכולל את הטכנולוגיה הזו, מציע מסך בגודל 17 אינץ', 12 ג'יגה זיכרון, כרטיס מסך GT750m עם 4 ג'יגה זיכרון וגם כונן אחסון בנפח 1 טרה.

סוני

פילטר צבע מיוחד למסך

סוני הודיעה שהיא תעביר השנה את חטיבת המחשבים שלה, Vaio, לקרן השקעות יפנית. בינתיים היא מתכננת להשיק סדרת מחשבים חדשה. הלפטופים של סוני נהנו תמיד מתדמית של מוצרים איכותיים ויקרים. דגם ה-P1321 של החברה שייך לקטגוריית דגמי האולטרה בוק והוא מגיע עם מסך מגע בגודל 13.3 אינץ' באיכות Full HD בטכנולוגיית Triluminos, אשר כוללת פילטר צבע מיוחד הנותן תחושה שהצבעים על הצג נראים יותר טבעי וחיים. המחשב עשוי מחומרי קרבון והמשקל שלו עומד על 1 ק"ג. הוא כולל מעבד i7 של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, זיכרון של 8 ג'יגה ונפח אחסון של 512 ג'יגה (מסוג SSD).

אפשר לכתוב עם עט מגע

עוד מוצר מעניין של סוני הוא ה-Vaio Flip. הדגם הזה כולל מסך מגע בגודל 13 אינץ' אותו מסובבים ב-180 מעלות, כך שהלפטופ הופך לטאבלט. החיסרון כמובן במחשבים שהופכים לטאבלט הוא המשקל הלא קל לשימוש הזה - 1.3 ק"ג. מספיק טוב בשביל עבודה מול המחשב עם המקלדת, אבל לא בשביל לשכב במיטה ולקרוא מהמסך בתצורה לפטופ. המסך מגיע בטכנולוגיית Triliuminos של סוני באיכות Full HD ואפשרות לכתוב עליו עם עט מגע. המעבד הוא של אינטל i7 עם 8 ג'יגה זיכרון ו-256 ג'יגה זיכרון אחסון (SSD).