ארה"ב: סנטימנט הצרכנים ירד במפתיע; הצריכה הפרטית עלתה

(עדכון) - הצפי היה לקריאה סופית של 81 נקודות במדדהצריכה הפרטית עלתה ב-0.3% בפברואר - הקצב המהיר מאז נובמבר ■ נתון הצריכה הפרטית לחודש ינואר עודכן מטה לעלייה של 0.2% מ-0.4% ■ ההכנסה עלתה

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה בחודש פברואר ב-0.3% בהתאם לציפיות המוקדמות - הקצב המהיר ביותר מאז חודש נובמבר האחרון, כך דיווחה היום (ו') לשכת המסחר האמריקנית לפני פתיחת המחסר בוול סטריט. מה שתרם לעלייה הן הוצאות הצרכנים על ביטוחי בריאות ושירותים אחרים בעיקר.

נתון הצריכה הפרטית לחודש ינואר עודכן מטה לעלייה של 0.2%, לעומת קריאה קודמת של 0.4%. מנגד, ההוצאה של הצרכנים על מוצרים בני קיימא ירדה בחודש השלישי ברציפות וקיזזה במקצת את הצריכה הפרטית שאחראית לכ-70% מעליית התמ"ג האמריקני. הציבור רוכש מוצרים בני קיימא, כמו מחשבים ומוצרי חשמל יקרים יותר, כאשר יש לו ביטחון בכלכלה ובעבודה.

עוד פורסם, כי ההכנסה הפרטית של האמריקנים בפברואר עלתה אף היא ב-0.3%, לעומת הצפי לעלייה של 0.2%. החיסכון של האמריקנים הנגזר מנתוני הצריכה הפרטית עלה ל-4.3% מ-4.2% - שיא של 4 חודשים.

אחרי פתיחת המסחר (16:55) פורסמה הקריאה הסופית של מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס, אשר הצביעה על ירידה מפתיעה ל-80 נקודות, לעומת 81.6 נקודות בחודש פברואר. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז נובמבר. התחזיות לקריאה הסופית היו ל-81 נקודות במדד. לשם השוואה, הממוצע החודשי של המדד ב-12 החודשים טרום המיתון עמד על 86.6 נקודות.

ברקע עדיין קביעת המועד של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית ראשונה כבר ב-2015. נתוני מאקרו חיוביים מאפשרים לפד' להמשיך ולצמצם את קצב רכישות האג"ח החודשיות ולהפסיק לאט לאט את המדיניות המוניטרית המרחיבה.