התנועה לאיכות השלטון: להגן ולגבות את שולה זקן

התנועה כתבה לפרקליט המדינה שי ניצן כי יש לעשות הכל כדי לאפשר מסירת מידע באופן מלא משולה זקן

על המשטרה והפרקליטות לגבות את גירסתה המלאה של שולה זקן, בכל הפרשות שבהן היא יכולה להעיד, ולהבטיח הגנה מלאה עליה מפני אלה המנסים להדיחה ממתן עדות. כך טוענת התנועה לאיכות השלטון, במכתב ששיגרה היום (ד') לפרקליט המדינה, שי ניצן.

המכתב נשלח בעקבות מתן הכרעת הדין בתיק הולילנד על ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן ביום שני האחרון. רוזן סירב לדחות את הכרעת דינו של אולמרט כדי לאפשר את עדותה של זקן במסגרת משפט זה נגדו, וציין כי הפרקליטות תצטרך "לעמול קשה" כדי לשכנעו להסתפק בענישה מקילה כלפיה, נוכח הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים הסדר שאף לא הוגש בסופו של דבר לבית המשפט.

פניית התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה באה בעקבות פרסומים שמהם עולה חשש כי זקן מצויה תחת לחצים שנועדו להניאה ממתן עדות וממסירת המידע שבידה, תוך ניסיון למנוע חשיפה של עבירות נוספות, "ואולי אף של מעשי שחיתות של ממש".

לטענת התנועה, "בהיותה של זקן בשר מבשרו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אין חולק כי המידע שבידיה וטרם נמסר יכול להוות משקל משמעותי בחקר האמת בשורה של נושאים נוספים, וזרז לפתיחה בחקירות נוספות כנגד אישי ציבור שחטאו. שומה על מערכות אכיפת הדין להבטיח הגנה מלאה של זקן מחד, ומיצוי הדין עם אלה המנסים להדיח אותה ממתן עדות ומחשיפת המידע מאידך".

בד בבד, פנתה אתמול (ג') תנועת אומ"ץ לפרקליט המדינה ניצן, בדרישה להורות למשטרה להרחיב את חקירתה, כך שתכלול גם את השאלה האם הופעלו לחצים על סנגוריה של זקן, עו"ד עפר ברטל ודב גלעד כהן, טרם חתימת הסכם עדת מדינה עמה.

"ערב הכרעת הדין במשפטם של נאשמי הולילנד התראיין עו"ד ברטל וגילה בין השאר כי הופעלו עליו ועל חברו לצוות ההגנה לחצים מבלי שהוא פירט את זהותם של הלוחצים", כתב לניצן יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, "עתה, משהסתיים המשפט, על המשטרה להרחיב את החקירה שהיא מנהלת על יסוד החומרים שזקן העבירה למשטרה, גם לנושא הלחצים הללו. על המשטרה לבדוק אם מדובר בלחצים בלבד או שהיו גם איומים".