לחץ על ביל גרוס: קרן האג"ח של פימקו מפגרת בביצועים

קרן טוטאל ריטרן פאנד הובסה במארס בידי 94% ממתחרותיה ■ על פי הערכות, 3.1 מיליארד ד' נפדו מהקרן במארס

קרן האג"ח טוטאל ריטרן פאנד (Total Return Fund) של ביל גרוס - קרן הנאמנות הגדולה ביותר בעולם של ני"ע נושאי תשואה קבועה - הובסה בחודש שעבר בידי 94% ממתחרותיה, ועקב כך גבר הלחץ על מייסדה האגדי של פימקו.

מנתונים שפרסמה חברת המחקר מורנינגסטאר עולה שהקרן החמיצה את הבנצ'מרק שלה ב-4%, וכי קרן שנייה שעליה השתלט גרוס אשתקד צללה גם היא בדירוגי הביצוע.

במקביל לביצועים הגרועים נמתחת גם ביקורת על סגנון הניהול האישי של גרוס, ופימקו עושה מאמצים להרגיע את הלקוחות בעקבות עזיבתו של מנהל ההשקעות המשותף של הקרן, מוחמד אל-אריאן.

בעקבות עזיבתו של אל-אריאן, שאחת מסיבותיה הייתה חילוקי דעות עם גרוס, נערכו חילופי גברי בצוות ההנהלה של פימקו, ומורנינגסטאר הנמיכה את דירוג ההנהלה של פימקו.

כמו כן העריכה מורנינגסטאר אתמול (ג') כי משקיעים אמריקאים משכו 3.1 מיליארד דולר מטוטאל ריטרן פאנד במארס, החודש ה-11 ברציפות של פדיונות, שכבר תפחו ל-52.1 מיליארד דולר מאפריל 2013.

טוטאל ריטרן פאנד, שנכסיה מסתכמים ב-232 מיליארד דולר, הפסידה במארס 0.57% מכיוון שגרוס בחר באג"ח קצרות מועד שפיגרו אחר אג"ח ארוכות יותר.

פימקו הודיעה כי רשמה ביצועים טובים יותר ממדד הבנצ'מארק שלה בששת החודשים האחרונים, וכן בשנתיים האחרונות, בחמש השנים האחרונות ובעשר השנים האחרונות. על פני תקופה של עשר שנים, ניצבה פימקו במקום החמישי בקטגוריית קרנות הנאמנות שלה היא משתייכת.

"חשוב להשוות את ביצועי הקרן עם יעד הבנצ'מארק ולא רק עם קרנות נאמנות אחרות, שהחזקותיהן עשויות להיות עתירות סיכון יותר ונושאות תשואה גבוהה יותר", אמרה פימקו.

הנתונים האחרונים מראים שגרוס החל ברגל שמאל את ניהול קרן האג"ח אנקונסטריינד (Unconstrained), שעליה השתלט בדצמבר. מתחילת השנה היו ביצועי הקרן גרועים יותר מביצועי 55 מ-100 מתחרותיה, ובמארס צלל דירוגה ל-92.

מנהלי נכסים נושאי תשואה קבועה מגדילים את תקציבי השיווק של הקרנות שבסמכותן להשקיע ללא הגבלה בכל הנכסים בשוק האג"ח במטרה למקסם רווחים ולהימנע מסיכון. המנהלים מקווים שקרנות אלה יוכיחו את עצמן כסתגלניות ואיתנות יותר מקרנות האג"ח המסורתיות על רקע העלייה בשיעורי הריבית.