בגלל העיצומים: הבנק הבינלאומי ינכה 25% מהבונוס לפקידים

בנוסף, חלק מהבונוס ישולם רק לאחר סיום הסכסוך ■ ועד הפקידים: "זו אלימות כלכלית, נעתור לבית הדין לעבודה" ■ הבנק: "עובד שובת אינו זכאי לשכר בעבור אי העבודה ובוודאי שאינו זכאי לבונוס"

הבנק הבינלאומי ינכה ל-2,300 פקידיו 25% מהבונוס בגין 2013, על רקע העיצומים שנקטו בשנה שעברה. ממכתב ששלחה הנהלת הבנק בראשות סמדר ברבר צדיק, ושהגיע לידי "גלובס", עולה כי הבנק ישלם לעובדיו בונוס בגובה של 0.8 משכורות. אלא שבעוד 900 מורשי החתימה והמנהלים קיבלו את הבונוס במלואו, הרי שלעובדים נוכו 25% מהבונוס, וחלק נוסף מהבונוס ישולם רק בסוף הסכסוך.

נציין כי הנהלת הבנק התריעה כבר לפני כמה שבועות שתפגע בבונוס של הפקידים, וכעת מתברר עומק הפגיעה. הנהלת הבנק החליטה גם כי שני שלישים מהבונוס שנותר ישולמו רק בסיומו של סכסוך העבודה. כלומר, בשורה התחתונה יקבלו הפקידים בונוס בגובה של 0.2 משכורות בממוצע, ועוד בונוס בגובה של 0.4 מהמשכורת ישולם לאחר סכסוך העבודה.

לא ברור האם במקרה שהעובדים ינקטו עיצומים נוספים בתקופה הקרובה, ינוכה להם שיעור מסוים מהבונוס שנשמר לעת עתה בצד. כך יוצא שהבונוס שקיבלו העובדים נמוך יחסית; לשם השוואה, בבנקים אחרים שולם השנה בונוס בגובה של 1-1.5 משכורות.

ועד הפקידים, בראשות חנוך ליבנה, לא אהב את הצעד הזה בלשון המעטה, והודיע לעובדים כי יעתור לבית הדין לעבודה בעניין. "בצעד, שאין אלא לראות אותו כאלימות כלכלית, החליטה מנכ"לית הבנק, המשתכרת 5.2 מיליון שקל בשנה, לפגוע בעובדים על ידי ענישה קולקטיבית", מסר ליבנה ל"גלובס". "מהלכים ביריוניים אלה נעשים בואך ערב פסח. אנחנו נפעל משפטית וארגונית כנגד ההחלטה השפלה הזאת".

מהבנק הבינלאומי נמסר: "עובד שובת, כמו גם עובד שנוקט עיצומים חלקיים, אינו זכאי לשכר בעבור אי העבודה ובוודאי שאינו זכאי לבונוס בעבור אי העבודה. אנו מקווים שהוועד יתעשת ויסיים את הסכסוך המיותר, מיותר במיוחד לאור תנאי העסקה של פקידי הבינלאומי שנהנים מתנאים מהטובים במערכת, הכוללים העלאת שכר שנתית קבועה של 5.8% בשנה, מקביעות, מהטבות רבות נוספות, וכן - גם מבונוס נדיב".

סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי עם ועד הפקידים נמשך זה שנה בקירוב.