רשות המים: על תאגידי המים להתייעל ולהוריד תעריפים

הרשות דורשת מתאגידי המים להמשיך ולהתייעל: "תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם הראלית, ולכן הפחתת התעריפים יכולה להתבצע בעיקר ע"י התייעלות אמיתית - של תאגידים ושל חברת מקורות - לטובת משק המים וצרכניו"

ברשות המים דורשים מתאגידי המים שהוקמו להמשיך להתייעל. זאת, לאחר שתעריפי המים לצרכן הוזלו בשיעור של כ-5% בינואר השנה.

ברשות מציינים הבוקר בהודעה שפירסמו כי "פעולה זו היוותה צעד ראשון במתווה להפחתת תעריפי המים אשר גובש ע"י רשות המים ועתיד להימשך בהפחתה נוספת במשק המים העירוני בתחילת שנת 2015. חשוב להבהיר כי על פי חוק, תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם הראלית, ולכן הפחתת התעריפים יכולה להתבצע בעיקר ע"י התייעלות אמיתית - של תאגידים ושל חברת מקורות - לטובת משק המים וצרכניו".

מטרת רשות המים, כפי שפורסם בהודעה, "להתאים את עלויות התפעול של התאגידים (לשנת 2014) לנורמות שקבעה מועצת רשות המים, ובמסגרת זו לייעל את פעילות התאגידים תוך שמירה על רמת שירות גבוהה לכל צרכני התאגיד, ולהביא להפחתה נוספת של תעריפי המים".

על כל אחד מהתאגידים להציג לרשות המים עד לחודש יוני את תכנית ההתייעלות שלו, אשר תביא לצמצום בפועל של העלויות שלו, בהפעלת משק המים העירוני. רשות המים הקימה צוות משימתי מיוחד, אשר ילווה את תהליך ההתייעלות.

הסעיפים המרכזיים העולים במסגרת בחינת הליכי התייעלות התאגידים: צמצום תקני כוח אדם, צמצום בהיקף התקשרויות עם יועצים חיצוניים, ייעול בהפעלת עובדי התאגיד עצמו, מעבר לגבייה עצמאית במקום גבייה ע"י רשויות מקומיות (היקרה יותר), התאמת הוצאות האחזקה של התשתיות והוצאות המחשוב בהתאם לנורמות שנקבעו בתעריף, שיחלוף הלוואות קיימות בהלוואות זולות יותר, פעילות מול הרשויות המקומיות להפחתת גובה הארנונה הנגבה מהתאגידים ע"י הרשויות, ושינוי מיקום משרדים "מנקרי עיניים" למיקום בעלות סבירה.