סוסייטה ז'נרל ממליץ למשקיעים: השוק הזה יזנק בכ-60%

אלן בוקובזה, מנהל השקעות בסוסייטה ז'נרל טוען כי מדד המניות הצרפתי ה-CAC 40, יזנק לרמה של 7,000 נקודות עד 2016 ובכך יעקוף את שיא כל הזמנים שלו ■ הגורם המרכזי: הטבות מס ורפורמות עליהן הכריזה הממשלה

שוק המניות הצרפתי עשוי לזנק בכ-60% במהלך השנתיים הקרובות, בעיקר בשל הרפורמות הכלכליות הנרחבות עליהן הודיעה הממשלה, כך טוען אנליסט בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל.

אלן בוקובזה, מנהל השקעות בסוסייטה ז'נרל טוען כי מדד המניות הצרפתי ה-CAC 40, יזנק לרמה של 7,000 נקודות עד 2016 ובכך יעקוף את שיא כל הזמנים שלו, 6,922 נקודות, אליו הוא הגיע בפעם האחרונה לפני 14 שנה.

"מדד ה-S&P נסחר סביב שיא כל הזמנים וגם מדד הדאקס הגרמני וה-FTSE הבריטי נסחרים בשיא", מציין בוקובזה שטוען כי הקאק 40 נסחר ברמות שיא בפעם האחרונה רק בספטמבר 2000, כך שהוא אחד משוקי המניות שנותרו מאחור, משום שהממשל הצרפתי נמנע עד כה מלהוציא לפועל רפורמות כלכליות הכרחיות. "עכשיו, כאשר הרפורמות יוצאות לפועל, אני חושב שהגיע הזמן להיות אופטימי לגבי שוק המניות הצרפתי.

כאמור, ממשלת צרפת הכריזה על שורה של רפורמות מבניות במטרה להפוך את הכלכלה הצרפתית לתחרותית יותר. בתחילת השנה נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבטיח הטבות מס בהיקף של 30 מיליארד אירו לעסקים הצרפתים. בנוסף, ראש הממשלה מנואל וואלס הודיע כי הממשלה תעניק עוד הטבות מס בהיקף של 11 מיליארד אירו למשקי הבית והעסקים. בעקבות רפורמות אלה ופעולות אחרות כלכלנים צופים כי כלכלת צרפת תצמח בקצב של 1% ב-2014, זאת בהשוואה לקצב צמיחה מזערי של 0.3% ב-2013.