לאומי חילק לבכיריו מניות חסומות בשווי 10 מיליון שקל

בכירי הבנק לא יוכלו לממש כעת את המניות, אלא הן יבשילו למימוש במשך שלוש שנים, החל מפרסום התוצאות הכספיות לשנת 2014

בנק לאומי חילק בראשונה לבכיריו מניות חסומות. הבנק הודיע היום כי חילק לבכירי הבנק, ביניהם המנכ"לית רקפת רוסק עמינח, היו"ר דוד ברודט וחברי ההנהלה, מניות חסומות ששווין עומד כיום על כ-10 מיליון שקל.

בכירי הבנק לא יוכלו לממש כעת את המניות, אלא הן יבשילו למימוש במשך שלוש שנים, החל מפרסום התוצאות הכספיות לשנת 2014. תנאי נוסף להבשלת כל אחת מהמנות, הוא שהבנק ירשום תשואה על ההון של לפחות 5%. מדובר בנתון שלמעט שנים גרועות במיוחד, הבנק מגיע אליו.

חלוקת המניות הנוכחית נעשתה כחלק מתוכנית התגמול בבנק שאושרה לפני חודשיים, ובעקבות תוצאות 2013, שבה עמדו הבכירים ביעדים - הם זכאים למניות.

באשר לחלוקה, הרי שרוסק עמינח תקבל מניות בשווי של קרוב ל-1.2 מיליון שקל; המניות שיקבל ברודט שווין עומד כיום על קרוב למיליון שקל; ועוד כחצי מיליון מניות השוות קרוב ל-7 מיליון שקל מיועדות לחברי ההנהלה ובכירי הבנק.

נציין כי תגמול במניות חסומות אינו יחודי ללאומי, ומרבית הבנקים מעניקים אותו. עד כה לאומי לא ביצע תגמול הוני, מכיוון שהמדינה שהייתה בעלת מניות מרכזית בבנק לא אפשרה זאת. כיום למדינה 6% בלבד מהמניות, והבנק הצליח לשלב תגמול בשיטה זו בתוכנית התגמול האחרונה שבנה. לפי הערכות במערכת הבנקאית, ייתכן שבעתיד יבצע הבנק תגמול הוני גם ליתר העובדים.