השורטיסטים מחממים מנועים: מהי המניה המועדפת עליהם?

נתונים של חברת מרקיט מצביעים על גידול של 10% בשיעור יתרות השורט על מדד הנאסד"ק מאז תחילת השנה ■ שיעור יתרות השורט על מניית טסלה עלה בשליש בחודש האחרון לרמה של 15%

הירידות האחרונות במניות הטכנולוגיה עשו חסד עם סוחרי השורט, בייחוד לאור העובדה שהם העלו את שיעור פוזיציות השורט שלהם על סקטור זה, כך לפי חברת המחקר מרקיט. לפי הנתונים שפרסמה החברה, סוחרי השורט אוהבים במיוחד את מניית טסלה , יצרנית הרכבים החשמליים שזינקה במאות אחוזים בשנה החולפת.

נזכיר, מכירה בחסר (שורט) היא אסטרטגיה באמצעותה המשקיע לווה נכס פיננסי שאין ברשותו, (כגון מניה, מטבע, או חוזה עתידי) ומוכר אותו בשוק מתוך אמונה שערכו של הנכס יירד כדי שהוא ירכוש אותו בחזרה ברווח. ככל שערכו של הנכס עולה,פוזיציית השורט מפסידה.

הנתונים החדשים שפרסמה מרקיט מראים גידול של 10% בשיעור יתרות השורט על מדד הנאסד"ק מאז תחילת השנה, לרמה של 2.9% מכל המניות העומדות. כלומר, משקיעים רבים מצפים לירידות בערכן של כמה ממניות הטכנולוגיה הגדולות בשוק.

סימון קולבין, אנליסט מחקר בחברת מרקיט, מציין שבמדד הנאסד"ק 100, שיעור יתרות השורט על מניית טסלה עלה בחודש שעבר בשליש, לרמה של 15% מכל המניות העומדות. כלומר, טסלה היא כעת המניה עם שיעור יתרות השורט הגבוה ביותר בנאסד"ק 100, לאחר שדורגה במקום הרביעי רק לפני חודש.

טסלה, כאמור, הפכה לחביבת המשקיעים וזינקה ב-345% ב-2013 , זאת לאחר שהודיעה כי בכוונתה לשפר את יכולות הייצור של הסוללה החשמלית ואת הרכב הפופולרי שהיא משווקת ה- Model S. מניית החברה טיפסה לשיא של 254 דולר בתחילת חודש מארס השנה, אך צנחה מאז בכ-20%.

מעבר לטסלה, לאחר שהנאסד"ק איבד יותר מ-3% בשבוע החולף, רבים תוהים האם "חגיגת השורטיסטים" על מניות הטכנולוגיה והביוטק תימשך גם השבוע או שמא מדובר בתיקון רגעי ובריא? נחכה ונראה.